Nekromanti Ge mig en anledning att köpa Western

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Här är mina anledningar:
Reglerna är lättfattade och bra. Det är inte 2 mijarder tärningsslag (som Eon/neotech). Det är snygg layaot. Bra bakgrundinformation om tidsperioden. Trevliga konstruktörer samt att det finns en hög gratis scenarion att ladda ner från www.rollspel.com. //Edgar - spelar aldeles för sellan.
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Har du sett en riktigt bra westernrulle på sistone?

Om inte hyr någon bra med Clintan, Westerns absolut största fördel är nämligen att det har lyckats fullständigt(Både i regler och världsbeskrivning) att fånga den rätta westernkänslan.

Till och med min actionhatande flickvän har tjusats av spelet :)

/Jon<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Jon on 2001-01-09 15:02.</EM></FONT></P>
 

Jonny Utah

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
62
Location
Pleasenthill, Arkansas, USA
Western - Det kompletta rollspelet

Klart du ska köpa western, spelet ger dig allt du behöver för att spela, lättfattade regler som ger en bra verklighetskänsla, massor av inspirerande bakgrundsmaterial, ett välskrivet långt äventyr, som man kan byggavidare en hel kampanj på och en underbar karta i A2 format. och naturligtvis några rollformulär, träffmall, etc. kort sagt allt du behöver för att spela utom blyertspenna, sudd och en T20.

jag kan rekomendera dig att köpa hardback varianten, kvalitet och lyx i ett.

Western supportas mycket bra på www.rollspel.com, med en hel del gratis äventyr för tillfället 18 äventyr (8 av dessa är delar i två långa kampanjer)

Jag kan inte nog prisa western som jag spelat sedan det kom ut för första gången 1989, redan då ett bra och roligt spel som nu har blivit mycket bättre.

Köp Western - Det kompletta rollspelet, det enda kompletta rollspelet även om vissa vill hävda annat....

lycka till med spelandet

mvh Jonny Utah


"The fastest gunslinger West of the Pecos"
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Ge mig en anledning att köpa Western

Jag kan ge dig flera:

1: Reglerna är snabba och väldigt smidiga. Western har enligt mig det bästa regelsystemet någonsin.
2: Strider går snabbt och är väldigt spännande. Vem har inte drömt om en duell på huvudgatan?
3: Bakgrundsmaterialet är i stort sett oändligt. Redan det material som finns i boken räcker rätt bra. Men om man ändå vill ha mer finns det, förutom supplement till spelet, hundratals böcker, filmer och serier som handlar om vilda västern.
4: Boken (jag har den inbundna) är skitsnygg både utanpå och inuti och är ganska lätt att hitta i. Åke Rosenius bilder lyckas fånga västernkänslan väldigt bra.
5: Western är nog det svenska rollspel sm har mest support på nätet. Anders och Tove uppdaterar sin hemsida väldigt ofta.
6: Det finns gott om äventyr på Rävspels hemsida. Dessutom finns det flera äventyr i olika tillbehör (laglöst land och spelledarskärmen). Köper man "western klassiker" får man över 5 äventyr för under 150 spänn.

Sammanfattning: Western rollspelet är ett av de absolut bästa rollspelen på den svenska marknaden i dag, egentligen ett av de bästa spelen i världen (IMHO). Om du gillar westernfilmer och längtar efter att känna krutröken sticka i näsan på dig är det bara att köpa. KÖP DET!

Mvh

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 
G

Guest

Guest
Hej!


Jag kan rekommendera att du läser recensionen av Western som du finner här på rollspel.nu/Codex. Den ger en mycket bra översikt av spelet och borde hjälpa dig en bit på vägen. Sen är det ju inte att förakta att Western fått ett mycket högt betyg av våran recensent...

Du finner recensionen på http://www.rollspel.nu/recensioner/Recensioner38bfe099e30e5.shtml



Lycka till med inköpet av Western! ;)





//Johnny

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
Om du gillar Westernfilmer och miljön så finns det ingen tvekan tycker jag. Som andra säkert redan har skrivit är (kortfattat) systemet lätt, smidigt och snabbt.

M.v.h.

Red Dust.
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Det är antagligen det bästa rollspelet du någonsin kommer att hitta.
*sammanfattar de övrigas anledningar*

/Gollum - som ska gå och lägga sig nu... *sömnabstinens*

Rollspel på internet - http://www.slangkappan.com/
 

Erkki

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
74
Location
Malmoe, Sweden, Tellus.
Western är det bästa rollspelet på marknaden just nu. Gå och köp.

Förövrigt har Cinemateket en kavalkad med Sergio Leone filmer under denna månaden. Såg "Once upon a time in the west" igår. Fullkomligt lysande. Vilket epos. En storslagen film. Dessutom var det trevligt att få se den i widescreen.

Utöver Dollar-trilogin visas även "Duck you sucker", en film som inte är allt för lätt att få tag på. Dessutom visas Leones storslagna maffiaepos "Once upan a time in America".

Gå och se.

E.
 

Stranger

Veteran
Joined
31 Jul 2000
Messages
115
Location
Uppsala, Schweden
Det är bara att köpa.
Besök rollspel.com där hittar du de flesta recensioner som skrivits om spelet och supplementen + att du upptäcker en sida full av äventyr, noveller, The Western Telegraph, figurspel, mm mm
Western är bäst. Thats it
Stranger
 

Blackknight

Veteran
Joined
6 Oct 2000
Messages
57
Location
PÅ ett berg
Till ni som svarat

Ni har verkligen övertyggat mig om att köpa Western så fort jag får tag på det hoppas bara att dom jag spelar med tycker samma sak. Tack så mycket för anledningarna
MVH Mattias
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Don't be a stranger!

Kul att du blev nöjd med svaren - det blev åtminstone vi, det var jättekul att se, tack för alla snälla ord :)

Och hoppas ni får många roliga speltillfällen! Skulle rollpersonerna göra någonting de vill bli kända för får ni gärna skicka in en artikel till The Western Telegraph - nättidningen som handlar om vad olika rollpersoner tar sig för...

/a & t


<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Man kan nästan...

...tro att ni betalar provision till alla ;-)

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Jonny Utah

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
62
Location
Pleasenthill, Arkansas, USA
Re: Till ni som svarat

får tag på....

Köp av anders och tove på www.rollspel.com hoppas du tycker om det lika mycket som jag !!!

mvh Jonny Utah

"The fastest gunslinger West of the Pecos"
 

Jonny Utah

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
62
Location
Pleasenthill, Arkansas, USA
Re: Man kan nästan...

Inte till mig i alla fall

Jag är bara en av alla patrioter som älskar western och tycker att det är det bästa rollspel som finns.

// Jonny Utah

"The fastest gunslinger West of the Pecos"
 
Top