Nekromanti Ge mig 5 orsaker...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Texten i sig är tämligen lättläst, men det kan vara annat som ger folk huvudbry.
Det är en generell uppfattning att Eon är tämligen komplicerat.
Detta beror på att det finns en icke oansenlig mängd [frivilliga regler].
Folk glömmer dock ibland bort att dom är just frivilliga. Det krävs att man tänker efter när man läser Eon, "behöver jag den här regeln?"
Tämligen ofta blir svaret nej, och man bläddrar nöjd vidare.

Det är faktist denna attityd man måste när man läser regler till Eon. Men annars så finns det ju så mycket i Modulerna som inte är regler, utan bara är världsbeskrivningar. Då är det bara att slappna och läsa.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Meningen med livet är 42, inte rollspel. [NT]

Hehe..... Ja fick mine kompisar att börja spela rollspel genom att övertala en, och sen tjatade vi som helvete på nästa och sen följde nästa bara med.
 

Solidin

Veteran
Joined
19 Apr 2002
Messages
17
Location
V-vik
Raser?

Finns det några riktigt roliga raser att spela förutom dvärgar?? /images/icons/laugh.gif
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
Re: Rekryteringsproblem? Ja.

jag tycker själv att tre stycken spelare är minimum och funkar ganska brammen fyra-sex spelare är att föredra, det brukar bli mer rollspelande per person/ timma om man spelar med fyra pers har jag märkt, vi brukar vara ungf. fyra pers när vi spelar.... så fyra är ok tycker jag. med tre pers så kan det gå lite segt faktiskt./images/icons/sad.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Raser?

Det finns alver, ett antal barbarfolk samt vanliga människor. Både alver och dvärgar är dessutom indelade i olika stammar och klaner som skiljer sig en del åt.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Och Misslor för bövelen!

Och sen finns det misslor! Misslor är den enda anledningen till att jag smygtittar i Eonböcker i spelbutiken!


Storuggla, misslelobbyist
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
De små filurerna

Du och dina misslor. Det börjar mest av allt likna en sjuklig besatthet det där. Jag förstår inte charmen och lockelsen med de små spetsöronen.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: De små filurerna

Misslorna är gulliga, söta, små, knätofsar, ringdans, sill, missleöl, ingen ironi och lurva! Och sen är det Krille som skriver om dem också! Vad mer vill du ha egentligen?


Storuggla, naiv
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Krav

"Vad mer vill du ha egentligen?"

Förmodligen en massa muskler, ett tvåhandssvärd, ett höftskynke, lurviga stövlar, ett berg av skallar (eller kroppar) att stå på och en ohälsosamt lätt klädd flicka som klänger längs med benet.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Krav

"Förmodligen en massa muskler, ett tvåhandssvärd, ett höftskynke, lurviga stövlar, ett berg av skallar (eller kroppar) att stå på och en ohälsosamt lätt klädd flicka som klänger längs med benet. "

Verkligen inte! Jag är mer inne på maffiamisslor med tommyguns, feodorahattar och hett temperament. De fem misslefamiljerna kontrollerar all droghandel och sophämtning i Mundana. De är i ständig kamp med de råbarkade tirakbanditerna. De leds av den fruktade Onkel Kaktustagg som talar långsamt och otydligt samtidigt som han ständigt bolmar på en ciggar./images/icons/laugh.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Krav

Allvarligt talat så har jag svårt att förstå varför du måste bli så putt varje gång man inte brister ut i spontan lovsång över dina misslor, hur "realistiska" de än må vara. Jag har aldrig sagt att jag tycker illa om dem eller att de behöver förändras.
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
5 Orsaker på ett silverfat

1. Det är i allra högsta grad roande.
2. Det skiljer sig från film på så sätt att man måste vara aktiv själv.
3. Det skiljer sig från data spel på så sätt att de enda begränsningarna sätts av den verbala förmågan som genom det övas.
4. Det är samtidigt som ett spel även en umgänges form.
5. Det skiljer sig från tv som är fantasi hämmande och är istället fantasi eggande.

P.S. Spelledare i Uppsala Sökes
 

duvan

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
217
Location
The Hood i Gävle (sätra)
Re: Krav

Tja, jag tycker så att misslor tillför ungefär lika mycket som Jar jar binks tillför star wars, vissa gillar det, andra inte /images/icons/grin.gif
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Re: Rekryteringsproblem? Ja.

I en grupp som jag var med i var vi 8 stycken vid ett tillfälle med till mestadels 7 stycken till antalet, det tog alldeles för lång tid att rollspela med 8 pers då de flesta karaktärerna ville gå sina egna vägar och hitta på saker som gruppen i sig inte ville. Då tog det väldigt lång tid att rollspela igenom en dag i äventyret. Att vara sju stycken i gruppen kan vara en faktor som drar ner rollspelandet för var och en ifall men inte är samspelta och drar åt samma håll. Annars är en grupp på fyra personer att föredra, tycker jag.
 
Top