Nekromanti Ge mig 5 orsaker...

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
1. Träffa dina polare och gör någonting riktigt kul tillsammans.

2. Att spela rollspel och dricka kaffe och lira rollspel är bättre än att sitta på ett fik och dricka kaffe och inte göra någonting annat än att prata skit.

3. Att ta paus ifrån sig själv ett tag och bli någon annan en srund i en helt annan värld.

4. Att göra någonting konstruktivt istället för att "slacka" framför TV:n.

5. Du ska börja spela rollspel för att döda Tiraker och annat patrask är faktiskt kul och det kan till och med vara skrämmande ibland.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Dina vänner och du kommer att ha en sysselsättning som är billig, rolig, aldrig tar slut, ökar din förmåga till förståelse, kreativt tänkande, kritiskt tänkande,.....

Fler?

Det som behövs är vänner med fantasi och inlevelseförmåga!

Ha roligt, och välkommen in i en förtrollad värld..:)
 

Solidin

Veteran
Joined
19 Apr 2002
Messages
17
Location
V-vik
Ja har en vän som inte tycker att rollspelandet värkar kul, ja har försökt övertala honom att börja men han vill liksom inte va ska ja göra??
 

Solidin

Veteran
Joined
19 Apr 2002
Messages
17
Location
V-vik
Ja har en vän som inte tycker att rollspelandet verkar kul, ja har försökt övertala honom att börja men han vill liksom inte va ska ja göra??
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
1)
Socialt och trevligt sätt att umgås med vänner på.

2)
Stimulerar din fantasi, och utvecklar din förmåga att se saker från andras perspektiv.

3)
Det är hysteriskt roligt om man gör det rätt.

4)
Utmärkt medel att reta gallfeber på vissa frikyrkliga människor

5)
Man får göra saker som man inte kan/får/vågar i riktiga livet.

Dessutom så får man svara på såna här kluriga frågor /images/icons/wink.gif
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Ja har en vän som inte tycker att rollspelandet värkar kul

Har han provat det ?
Om inte så borde han göra det innan han uttalar sig.

Om han har provat och det och fortfarande inte tycker om det.
Jaja, då tycker han inte om det, eller så är regelsystemet fel, eller så är spelstilen fel, eller så är det fel på SL.
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Ack, vilken förlorad själ!
Du får väl försöka snärja honom med de söta misslorna eller på något annat sätt locka honom in i rollspelets värld. Påpeka att alla botemedel mot hans svagheter (får leta efter sådana) finns i Eon... eller nåt sånt.
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Ack, vilken förlorad själ!
Du får väl försöka snärja honom med de söta misslorna eller på något annat sätt locka honom in i rollspelets värld. Påpeka att alla botemedel mot hans svagheter (du får leta efter sådana) finns i Eon... eller nåt sånt.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Rekryteringsproblem?

Du kan ju alltid be honom titta in på dessa muntra forum. Vi kan svara på hans frågor, ge tips och rekommendera bra nybörjarrollspel.
Annars så kan ni köpa/låna en regelbok och läsa igenom den.
 

Solidin

Veteran
Joined
19 Apr 2002
Messages
17
Location
V-vik
Re: Rekryteringsproblem? Ja.

Men jag undrar, räcker det med typ 4 personer när man spelar rollspel??
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Rekryteringsproblem? Ja.

"Men jag undrar, räcker det med typ 4 personer när man spelar rollspel?? "

Visst, det går alldeles utmärkt. Särskilt nu i början när ingen av er kan särskilt mycket så kan det bra att bara vara några stycken och sedan lugnt gå igenom reglerna och göra rollpersoner tillsammans.
 

Solidin

Veteran
Joined
19 Apr 2002
Messages
17
Location
V-vik
Re: Rekryteringsproblem? Ja.

Ja har lite svårt att få min brorsa att vara med han har lässvårigheter och undrar om det är svår/liten text i regel boken till EON2 /images/icons/clever.gif
 

Lucifer

Veteran
Joined
24 Sep 2001
Messages
154
Location
Stockholm
Jag tyckte inte heller att det värkade roligt att spela rollspel innan jag testade det. Jag förstog det inte. Men eftersom jag tycker om fantasy gav jag det ett försök.

Så mitt förslag är att om han tycker om fantasy övertala honom att ge det ett försök.
Om han inte tycker om fanatsy, låt han va.
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
1. Du får möjlighet att äta misslor.
2. Du får möjlighet att agera ut fullkomligt orimliga psykoskänslor mot oskyldiga låtsasvarelser.
3. Du får lov att gång på gång döda vakter efter alla misslyckade heister.
4. Du kan handla utan att någonsin bry dig om att fråga om växel.
5. Du har möjlighet att kombinera stridskonster, stora vapen och regelbuggar tills du blir oövervinnerlig.
 

Solidin

Veteran
Joined
19 Apr 2002
Messages
17
Location
V-vik
Så nu har jag fått reda på allt som jag vill veta (förutom om det är svårläst text i EON regelboken), så tack å hej leverpastej! /images/icons/laugh.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Rekryteringsproblem? Ja.

"Ja har lite svårt att få min brorsa att vara med han har lässvårigheter och undrar om det är svår/liten text i regel boken till EON2 "

Eon 2 är ett bra rollspel men inte nödvändigtvis ett som jag skulle rekommendera för nybörjare. Det finns ganska många regler och även om många av dem är frivilliga så tar det ändå ett ganska bra tag att läsa igenom det. Jag vet faktiskt inte hur pass stora läs- och skrivsvårigheter din bror har men jag kan tala om att det finns rollspelare som delar hans handikapp, som Herr Nils till exempel. Läs igenom regelboken själv först och gör en egen bedömmning. Det finns inget krav som säger att han måste kunna hela regelboken utantill för att vara med. Bara han vet det mest grundläggande som hur tärningsslåendet fungerar, hur man använder färdigheterna och litegrann om världen ni spelar så klarar han sig långt.
 
Top