Nekromanti [GBG] spelgrupp sökes

Mornach

Veteran
Joined
20 Oct 2015
Messages
20
38 bast. Spelat rollspel sen gymnasiet, så det blir en hög år :) Flyttade från Sthlm till Gbg för några år sedan och har fortfarande inte hittat någon ny spelgrupp. Jobbar heltid och har familj så kan spela ca. varannan helg och helst relativt casual. Har spelat bl.a. KULT, Vampire the masquerade, DoD, EON, Firefly och har även varit SL, framförallt i KULT (men har inte riktigt tid att vara en bra SL just nu).
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Vi kör drop-in-spel i Gårda. Numera sådär en eller ett par gånger i månaden. Brukar visserligen vara 18-22-ish någon veckokväll, men det kanske passar ändå ibland. Har du facebook kan du nog hitta gruppen "Rollspel i Gårda". Om inte så är det Zappelina här på forumet som står för lokal och brukar ha reda på när det kan tänkas bli. Finns en tråd i "Krönikor & Spelrapporter" där framförallt Björn den gode skrivit rapporter om vad vid spelat.
 

Mornach

Veteran
Joined
20 Oct 2015
Messages
20
@Krille: Doh! Imorgon jobbar jag dessvärre :/

@gustaf s: Tack för tipset!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Vi kör på tisdag, till exempel, i Gårda-gänget. Klockan 18. Du är välkommen att dyka upp, om du vill! Hör av dig till mig via PM eller på Facebook-gruppen Gustav nämnde så får du vägbeskrivning.
 

Mornach

Veteran
Joined
20 Oct 2015
Messages
20
@Genesis: Tack för inbjudan. Skall dock upp kl 04 på onsdag och jobba det kommer bli för sent. Ska ta en titt på Facebook-gruppen. Spelar ni bara på vardagskvällar?
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Det har väl varit tanken egentligen att köra fyra timmar på vardagkväll, delvis för att det inte ska vara en så stor grej (vilket det förstås i någon mening blir om en måste upp 4...). Sen har det ju förgrenats grejer ur den gruppen där det hänt att vi spelat helg också.
 

Mornach

Veteran
Joined
20 Oct 2015
Messages
20
Verkar som Gårdagruppen är rätt fokuserad på narrativt spel. Jag personligen är rätt mycket "skit i storyn så länge jag får slå massor av tärningar och levla min gubbe". Så... finns det inga gamla rollspelsrävar som spelar gamla svenska KULT, Drakar och demoner, Mutant, m.fl och som inte håller på med "berättarmakt", genusperspektiv, "seriöst berättande" och annat som jag mest tycker är trams (fast jag respekterar så klart att andra tycker detsamma om mitt sätt att rollspela, just saying).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Mornach;n126590 said:
Verkar som Gårdagruppen är rätt fokuserad på narrativt spel. Jag personligen är rätt mycket "skit i storyn så länge jag får slå massor av tärningar och levla min gubbe". Så... finns det inga gamla rollspelsrävar som spelar gamla svenska KULT, Drakar och demoner, Mutant, m.fl och som inte håller på med "berättarmakt", genusperspektiv, "seriöst berättande" och annat som jag mest tycker är trams (fast jag respekterar så klart att andra tycker detsamma om mitt sätt att rollspela, just saying).
Ok att du inte vill ha spridd berättarmakt eller "seriöst berättande" (vad nu det är) men att vägra "genusperspektiv" är bara sunkigt. Kom in i matchen mannen, samhället är ingen statisk företeelse och rollspel är inget frikort för att bete sig illa!
 

Mornach

Veteran
Joined
20 Oct 2015
Messages
20
RasmusL;n126624 said:
samhället är ingen statisk företeelse
Och rollspel är för mig lika med 100% verklighetsflykt och fjärmande från allt vad "dagens samhälle" innebär :)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Moderering:

Dagens göstips: feminism och genusperspektiv är något som en del användare har hårfin trigger på. Jag säger inte att ni inte ska diskutera det eller tala om det, men var läskigt medvetna om att ämnet kan explodera.

Och när ämnet exploderar så blir jag skitsur och börjar banna folk.

Och när jag bannar folk kan de inte läsa forumet på en vecka.

Och jag är helt partisk och oförutsägbar, så ingen vet om det är just deras ämnesexplosion som kommer leda till exil i forumslös vildmark. Det har jag läst på forumet så det måste ju vara sant.

Poängen är, om ni verkligen inte behöver prata genus, exempelvis om ni är i en kontaktannons för en spelgrupp, så kanske det är lämpligt att tänka efter ett steg extra om man verkligen vill ha med det över huvud taget i texten.

Är vi helt överens om detta?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Du borde lagt fram din "Genusperspektiv är trams"-utsaga i ditt första inlägg, då hade chansen att slippa bli inbjuden av vettiga (som i "Genusperspektiv är inte alls trams") spelgrupper antagligen ökat dramatiskt.

Sedan borde du kanske inte varit fullt så ärlig med ditt Stockholmsursprung om det nu är inskränkta (som i "Genusperspektiv är trams") göteborgare du vill komma i kontakt med.
 

Mornach

Veteran
Joined
20 Oct 2015
Messages
20
Allvarligt?

Finns det inga rollspelare som bara spelar för att ha kul och hacka lite monster i en dungeon längre? Måste verkligen ALLT handla om politi(s)k(t korrekt)?

Om det finns några grymma, helst mitten-höger, old-school rollspelare som inte är så fulla av sig själva att man spyr så släng iväg ett PM.

I övrigt: /IGNORE

__
You should know better than to pick up a [duck]->[genusfråga] in a dungeon. Loose 2 levels. DOH!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Impetigo;n126704 said:
Du borde lagt fram din "Genusperspektiv är trams"-utsaga i ditt första inlägg, då hade chansen att slippa bli inbjuden av vettiga (som i "Genusperspektiv är inte alls trams") spelgrupper antagligen ökat dramatiskt.

Sedan borde du kanske inte varit fullt så ärlig med ditt Stockholmsursprung om det nu är inskränkta (som i "Genusperspektiv är trams") göteborgare du vill komma i kontakt med.
Moderering:

Asså, Impetigo...

Du ser den där gröna modereringen ovan? Den betyder att det finns en moderator som har extra koll på den här tråden.

Och om en grön moderering antyder att det kan vara dumt att fortsätta att bidra till ämnesexplosioner så kanske man inte ska bidra till ämnesexplosioner. Man kanske helt enkelt ska hålla käft, eller ta diskussionen i en annan tråd (exempelvis en på off-topic-forumet).

Men nej. Du kunde fan inte låta bli. Så härmed plockar jag fram min ban hammer och CRITTAR! Impetigo blir incapacitated i 48 timmar!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Mornach;n126725 said:
Allvarligt?

Finns det inga rollspelare som bara spelar för att ha kul och hacka lite monster i en dungeon längre? Måste verkligen ALLT handla om politi(s)k(t korrekt)?

Om det finns några grymma, helst mitten-höger, old-school rollspelare som inte är så fulla av sig själva att man spyr så släng iväg ett PM.

I övrigt: /IGNORE

__
You should know better than to pick up a [duck]->[genusfråga] in a dungeon. Loose 2 levels. DOH!
Moderering:

Det är synd att du inte höll dig till ditt eget avslutstips. Det är också synd att du respekterar de som har avvikande åsikter med orden "fulla av sig själva att man spyr". För det leder nämligen till dagens andra crit med ban hammern: BAM! Mornach blir också incapacitated i 48 timmar!
 

Mornach

Veteran
Joined
20 Oct 2015
Messages
20
Osbjer;n127417 said:
Shit.. incapacitated som ju är så sjukt tråkigt.. :)
1. På vilket sätt bidrar ditt inlägg till att besvara och/eller diskutera det som var syftet med tråden?

2. Hur kommer det sig att moderatorn gillar ett inlägg som är så uppenbart OT?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Mornach;n127447 said:
1. På vilket sätt bidrar ditt inlägg till att besvara och/eller diskutera det som var syftet med tråden?
Moderering:

Din fråga 1 ovan är en hobbymoderering. Vi tycker inte om sånt, eftersom det leder till sura miner, dålig stämning och kanske till och med ett flamewar med idel personangrepp. Därför har vi en regel mot sånt, regel 8 bland våra regler och riktlinjer.

Om du tycker att ett inlägg är mot reglerna, tveksamt eller off topic (vilket faktiskt också är mot reglerna), klicka på Anmäl och tala om för oss varför du tycker det, så tar vi ställning till det och bedömer lämplig åtgärd.

Du ska INTE moderera själv genom att fråga vad det har i tråden att göra. I värsta fall leder det till att en sur moderator stänger av dig så att de andra kanske slipper sura miner, dålig stämning och flamewars med idel personangrepp.


Mornach;n127447 said:
2. Hur kommer det sig att moderatorn gillar ett inlägg som är så uppenbart OT?
För att moderatorn är en rollspelare som fnissar åt rollspelsreferenser.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Meddelande från moderatorn:

En sak till: på grund av sugig forumsplattform så kommer du ALLTID att få ett felmeddelande när du försöker anmäla inlägg.

Fan vet varför, men din anmälan kommer fram i alla fall.
 
Top