Nekromanti Garry Chalk

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Jag var helfrälst på Garry Chalks bilder. Jag tror ärligen att hade han inte gjort illustrationerna till de första Ensamma vargen så hade jag nog aldrig blivit så helsåld på det spelet som jag blev.
Inte var jag ensam. När serien bytte tecknare var det några som skrev och klagade i Sinkadus.
Men de bytte mitt i serien så jag fortsatte. Kollade knappat alls på bilderna för jag tyckte de flesta var rent dåliga. Garrry, the one and only
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Jo, de hade något visst över sig. I mitt tycke hade de charm utan att vara supersnygga, lite som Stefan Kayats bilder i t ex Nattens fasor. Det är svårt att beskriva.
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Grisodlar'n;n321064 said:
Jo, de hade något visst över sig. I mitt tycke hade de charm utan att vara supersnygga, lite som Stefan Kayats bilder i t ex Nattens fasor. Det är svårt att beskriva.
Det var väl charm och inte hyperrealism men då kan man skaffa en fotograf.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Kul att Kayat nämns, jag tyckte också att hans bilder var väldigt effektiva som skräckillustrationer. Chalk har sin stil och gav EV-böckerna personlighet.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
skaraborgarn;n321359 said:
Finns det någon som gillar de andra tecknarna bättre?
Jag menade i alla sammanhang. Jag är fullständigt överförtjust i hans stil!
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Måns;n321566 said:
Jag menade i alla sammanhang. Jag är fullständigt överförtjust i hans stil!
Det enda jag gillade med talisman var hans teckningar. Du får be honom rita ankor åt dig!
 
Top