Nekromanti Gammal spelare tar upp tärningarna igen

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Jag har spelat rollspel sedan 1982, men det har varit långt mellan tillfällena på senare år(tionden). Det var mest spel som Dungeons & Dragons, men även Warhammer FRP, Star Wars, och några av Krister Sundelins tidiga rollspel. Sedan så spelledde jag D&D, HârnMaster, Call of Cthulhu m.fl. spel. Utöver det var jag en rätt central figur i rollspelsdebatten på 80- och 90-talen, och betraktad av Didi Örnstedt som en av hobbyns farligaste representanter :cool: I takt med att familjeliv och andra verklighetsbaserade faktorer gjorde regelbundet spelande svårare att upprätthålla så blev det dåligt med tid till spel. Jag har dock aldrig släppt kontakten med hobbyn, utan har köpt spel och skrivit en del material (senast till "Ur Varselklotet"). Nu har jag tänkt skaka liv i mitt spelledande, och har förberett en Call of Cthulhu-kampanj som jag hoppas kunna köra under 2019. Bor du i Skövdetrakten och är intresserad så får du gärna höra av dig.
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Tackar! Jag var med på gamla rollspel.nu för länge sedan, men kände inte att jag hade så mycket att bidra med efter ett tag.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Björn Hellqvist;n298920 said:
...och betraktad av Didi Örnstedt som en av hobbyns farligaste representanter.
Vilken grej att sätta i sitt CV! :)
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
luddwig;n298930 said:
Vilken grej att sätta i sitt CV! :)
My claim to fame! Fast hon var verkligen livrädd för mig. Det var ett rättsfall som skulle gå upp i tingsrätten 1996, och där hon var åklagarens "expertvittne". En Expressenartikel om farliga rollspelare var redo. Dagen innan rättegången skulle äga rum drog hon sig ur, övertygad om att jag var inkallad som försvarets vittne. Detta fick jag reda på i efterhand. Jag blev minst sagt förvånad, men det var en av flera saker som gjorde att jag övertygades om att hon inte hade full koll på verkligheten, så att säga.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Björn Hellqvist;n298940 said:
My claim to fame! Fast hon var verkligen livrädd för mig. Det var ett rättsfall som skulle gå upp i tingsrätten 1996, och där hon var åklagarens "expertvittne". En Expressenartikel om farliga rollspelare var redo. Dagen innan rättegången skulle äga rum drog hon sig ur, övertygad om att jag var inkallad som försvarets vittne. Detta fick jag reda på i efterhand. Jag blev minst sagt förvånad, men det var en av flera saker som gjorde att jag övertygades om att hon inte hade full koll på verkligheten, så att säga.
Jösses! Verkligen skruvat. Välkommen hit, iaf!
 
Top