Tyvärr så använder DTRPG något som heter DRM (Digital Rights Management), vilket gör att jag inte tänker köpa något därifrån. DRM innebär att man bara kan läsa dokumentet med Acrobat 6 (vilket f n bara finns för Windows 98 SE och senare, samt MacOS X) samt att man måste ha registrerat datorn i fråga hos Adobe (och man kan bara ha sex datorer registrerade på en gång). Dessutom har de en begränsning i säkerhetsinställningarna för sina filer som gör att man bara kan kopiera 10 textmassor (á max en sida) per 10-dagsperiod som grundinställning (jag är inte säker på om räknaren nollställs var tionde dag, eller om den "glömmer bort" att man tagit kopior 10 dagar efter att kopian tagits) - enskilda förlag kan ändra på denna spärr, Malhavoc har t ex tagit bort den.
Om jag betalar dyra pengar för en fil så vill jag ha rättigheten att göra vad jag vill med den. Det kan jag inte göra med DTRPGs filer: jag kan inte skriva ut dem på skolan (där de inte har Acrobat 6), jag kan inte klippa ut regler för att ställa samman husregelsdokument, jag kan inte klippa ut bilder för att göra tokens, jag kan inte sälja filen vidare, och så vidare.
DRM är dummerier som bara gör det svårt för laglydiga konsumenter (d v s folk som är villiga att betala för sina PDFer). Det är inte så vansinnigt svårt att knäcka skyddet (man kan t ex ladda ner en PDFskrivardrivrutin från nätet, t ex pdfFactory, och skriva ut dokumenten till denna - man blir dock av med bookmarksen på köpet, och resultatifilerna blir 5-10 ggr så stora som originalen), så det kommer inte att göra något för tillgänglighet via Kazaa/DC.
RPGNow och SVGames har lyckats rätt bra med att sälja PDFer på nätet utan idiotier som DRM. Steve Jackson Games har också PDF-försäljning på gång, och deras åsikt om DRM är "The l33t g00bs will break it anyway, and it annoys the honest people."