Presentation Gammal rollspelare

RaceTG

Veteran
Joined
9 Mar 2021
Messages
8
Location
Göteborg
Hej

Spelade Mutant, Drakar & demoner, Sagan om ringen, Car Wars, D&D och Bushido samt lite annat som ung på 80-talet.
Nu har jag lyckats få mina vänner att vilja testa, så vi har nyligen börjat köra Mutant (1984). Jag som SL då de andra aldrig spelat tidigare.

/TG
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Välkommen till forumet!

Och bra val av introspel för polarna. Du får återkomma och berätta hur det går!
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Välkommen, dammade själv av den 30 år gamla hobbyn för några år sedan. Har varit en succé i familjen sen dess.
Om ni är sugna på fantasy så låt mig rekommendera Eon IV ifall ni inte testat det än. Mycket har hänt sedan Drakar och demoner på 80-talet ;)
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
555
Location
Uppsala
Intressant blandning av svenska klassiker och... Bushido?

Jag gjort nåt liknande för massa år sedan och spelledde det ursprungliga Mutant. Det var riktigt roligt.
 

RaceTG

Veteran
Joined
9 Mar 2021
Messages
8
Location
Göteborg
Välkommen, dammade själv av den 30 år gamla hobbyn för några år sedan. Har varit en succé i familjen sen dess.
Om ni är sugna på fantasy så låt mig rekommendera Eon IV ifall ni inte testat det än. Mycket har hänt sedan Drakar och demoner på 80-talet ;)
Tack!
Ska definitivt kolla upp det. 👍 Trodde inget annat. 😁
 

RaceTG

Veteran
Joined
9 Mar 2021
Messages
8
Location
Göteborg
Intressant blandning av svenska klassiker och... Bushido?

Jag gjort nåt liknande för massa år sedan och spelledde det ursprungliga Mutant. Det var riktigt roligt.
Det är de jag har kvar. Hittade även karaktärer till En Garde och Space Opera i lådan på vinden. Men de var inte mina spel.
 
Last edited:
Top