Presentation Gammal forumit, nytt namn

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Hej hej allihopa!
Jag heter Natalie och bor i Göteborg. Jag spelar mest PbtA och det senaste året Blades in the Dark, och det är jag som har översatt Apocalypse World: Undergången kom som ska ha en kickstarter snart.

Jag har funnits här på forumet ett bra tag under användarnamnet Pilzeman. Flera av er har träffat mig i verkligheten och då hette jag Jonatan. Det märktes kanske inte för alla, eftersom jag inte fattade det själv heller, men jag identifierade mig egentligen aldrig som man och nu har jag äntligen hittat till min identitet som kvinna. Namnet "Pilzeman" var ett konstigt internskämt på tysklektionen högstadiet om att jag hade vart ute och plockat svamp, och att det blev mitt användarnamn här har alltid varit lite av ett skämt för mig. Men nu har jag haft det jättelänge och jag tycker det är lite skojsigt, men jag ville byta bort just "man"-delen. Så nu heter jag Pilzefrau. Det har alltid varit rätt naturligt att bara säga "Pilze" och det går såklart fint nu med. Det är också helt okej att kalla mig Natalie, jag har ingen åtskillnad mellan det här kontot och mitt övriga liv.

Jag har långa perioder när jag inte är här så mycket men jag är alltid glad att se att forumet finns kvar när jag kommer tillbaka! Tack för att ni finns, forumet!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Välkommen igen och åter och allt.

Jag tror att jag kommer att fortsätta kalla dig för Pilze, men om jag skulle säga fel någon gång så får du dänga mig i huvet!

Ska bli kul att läsa Apocalypse World på svenska.

MVH

/Magnus
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Välkomen tillbaka.
Du har varit saknad i indierummet på gothcon de senaste åren.
Hoppas att se dig återvända dit när konventet kan återvända
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Få människor har hittat mig sovande, apfull på ett spelbord, på ett arr jag är med och arrar, och varit så OK med det. Jag tror att du har ett tålamod och en självkontroll som jag aldrig kommer att uppnå, en ärlighet i ditt spel som är beundransvärd och den jävla determination som krävs för att ens ge sig på att försöka översätta AW till svenska. Kul att du är här, du är awesome <3
 
Top