Nekromanti Gammal äventyrare återvänder

acke

Kobold
Joined
31 Aug 2018
Messages
16
In på värdshuset kliver en ärrad äventyrare som ser ut att vara kring de fyrtio. Värdshusvärden stirrar förbluffat på honom. "Acke? Är det verkligen du? Jag har inte sett dig sedan du var i tonåren..."
"Ja, min vän. Jag har återvänt."


Tänkte bara säga "Var hälsad!" på forumet jag ibland lurkar för att hitta svar på rollspelsfunderingar. Jag spelade mycket i unga år och var bland annat stolt medlem i både Svenska D&D Förbundet och spelföreningen Yxan/Gamers' Guild. Och inte bara det, jag var med i crowden som köpte Gigant-boxen på Spelkongressen 1986 och har fortfarande kvar den tillfälliga boxen (en dyrbarhet i dessa tider!).

I samband med Orvars bok om Äventyrsspel kom lusten tillbaka så nu spelar jag högst sporadiskt med mina barn (Äventyr, Svärd & Svartkonst eller bara helt improviserat) och klurar som bäst på att dra ihop gamla gänget för en one-shot. Jag håller även på med diverse projekt jag får posta om i promotionforumet.
 

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Hur högt träden än växer och skapar utsikt så är rötterna alltid kvar på samma ställe. Varmt välkommen tillbaka ner ifrån lövverket äventyrare, för vi vet både du och jag att det är i skuggorna av trädkronorna som de riktiga berättelserna får liv.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Välkommen tillbaka till hobbyn! Man kan oxå leta nya spelgrupper, både här och på det där nya påfundet "FaceBook" (som jag dock inte själv sysslar med).
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Lurkar i princip bara på forumet jag med. I vilket fall, bara kör på, jag kom igång efter ett 10 års uppehåll :)
Skrapade ihop ett gäng trötta små/mellanstora barnföräldrar och började spela 1-2 gånger i månaden, mycket tack vare (mycket) förstående sambos, makar och makor. Blir lite längre barn och arbetsrelaterade uppehåll ibland, men vad ska man göra :p
 
Top