Nekromanti Gammal är äldst?

Gammal

Veteran
Joined
31 Mar 2014
Messages
6
Tjenare!

Jag är en gammal(?) rollspelare från Norrbotten som bestämt sig för att försöka få ihop igång rollspelandet igen. Tror jag började med rollspel någon gång i mitten av åttiotalet och har hållit på till och från tills för ett tiotal år sedan då sista spelgruppen fick svårt att träffas för att folk fick barn/jobb/flyttade osv.

Jag har främst varit spelledare men även spelat en hel del och söker lite här och där efter intresserade spelare i vad som här uppe kallas 4-kanten (Luleå-Boden-Piteå-Älvsbyn).

Bland spel jag provat på finns så vanligaste svenska + diverse utländska t ex Stormbringer, Runequest, Call of Chtulhu, Traveller, Gurps, MERP men också många andra.
Dessutom har jag under alla år jobbat på ett eget som spelarna uppskattade mycket men mer om detta någon annan gång.

Så hej på er alla :)
Och råkar du mot all förmodan finnas uppe i min närhet så hör av dig.
Email: rollspelinorr@hotmail.com
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,262
Location
Örebro
Välkommen till forumet!

Förhoppningsvis borde du hitta några rollspelare i trakten. Tror Wilper levde i Luleå tidigare så han kanske har koll på hur rollspelsscenen ser ut där.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Välkommen! :) Du borde komma ner till Umeå när vi har Grottröj! Du vore inte den som åker längst för händelsen ;)

Det stämmer också att wilper är hemmahörande i Luleå, även om han har planer på att flytta hit snart. Han har säkert lite koll. GnomviD och Korpa bor också där uppe.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Välkommen till forumet!


Är du inte i pensionsålder eller mer lär du inte orsaka några höjda ögonbryn här, det är en förvånansvärd mängd "vuxna" människor bland stamgästerna.


Vill du spela traditionella rollspel i Luleå så är http://www.tarningenavgor.se en duglig startpunkt. De har massor med aktiviteter och flera aktiva spelgrupper. Det brukar alltid vara någon grupp som efterlyser folk på deras forum, och de kör minikonvent ibland om man vill lära känna folk.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Välkommen hit!
Well, då är vi nog lika gamla i rollspelandet, började också på 80-talet. Dock så var det i slutet av 89-talt man började.. =)
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,977
Location
Göteborg
Välkommen! Själv började jag att spela 1981 och har väl egentligen spelat sedan dess. Oldtimer och Mekanurg här på forumet är ju några av Sveriges första rollspelare och spelar fortfarande.

-------------------------------------------------------------------
www.megatongames.com | www.questcore.net
 

Gammal

Veteran
Joined
31 Mar 2014
Messages
6
Tack så mycket allesammans och tack för tipsen. Ska följa upp dom.
Det verkar finnas hopp för rollspelande verkar det som :)

Väldigt roligt att höra att det finns andra "gamlingar" här också. Det känns tryggt att veta :)
 

Gammal

Veteran
Joined
31 Mar 2014
Messages
6
Björn Wärmedal;n10439 said:
Välkommen! :) Du borde komma ner till Umeå när vi har Grottröj! Du vore inte den som åker längst för händelsen ;)
Låter skoj! Får så om det bara går att synka in tidsmässigt. :)
 

Gammal

Veteran
Joined
31 Mar 2014
Messages
6
Caligo;n10461 said:
Välkommen! Själv började jag att spela 1981 och har väl egentligen spelat sedan dess. Oldtimer och Mekanurg här på forumet är ju några av Sveriges första rollspelare och spelar fortfarande.

-------------------------------------------------------------------
www.megatongames.com | www.questcore.net
Tack! Oj där ligger man i lä :)
 
Top