Nekromanti Gamla solorollspel som browserspel?

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Jag läste en DN-artikel om browserspel och kom att tänka på min brorsas gamla solorollspel Ensamma Vargen som jag läste (förstod inte hur man spelade dem) med stor spänning som barn. Jag tänkte "Ensamma Vargen! Det måste väl finnas som browserspel!" och började googlea det, men nej - det verkar inte som att det finns.

Vet ni om något av de gamla solorollspelen gjorts om till browserspel eller kanske App-spel? Skulle det låta sig göras tror ni? Jag skulle gärna betala lite för att nostalgispela Ensamma Vargen på min I-phone...

Om det inte redan finns, hoppas jag spelmakarna här på forumet nappar på idén :gremsmile:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nja, browserspel är inte så vanliga då de flesta gör flashspel istället (eftersom de går att spela i de flesta browsers).

Faktum är att det finns ett pressmeddelande från augusti 2011 att ett italienskt mobilspelsföretag ska tillverka ett iphone-spel av Ensamma vargen och släppa 2013.
Problemet är att sista livstecknet från Forge Reply var i november 2011, så jag vet inte om det blir något av detta.
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Tackar för båda svaren, det ser ju med andra ord mörkt ut. Det jag såg framför var någon sorts simplare spel som var grundspelet troget i koncept och utförande men där någon sorts liten uträknare skötte det regeltekniska och man kunde klicka sig igenom berättelsen. Djupt nostalgiskt att titta igenom bilderna igen från .zippen... :gremsmile:
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Projectaon som någon länkade till här är helt okej för att spela de gamla spelen som är ut of print (Ensamma vargen). Dessutom är de bra vilket är mer än man kan säga om tex vissa Fighting Fantasy böcker (Sök på soloäventyr och Johan Rising på forumet så hittar du bra recenssioner).

Ensamma vargen lär dessutom släppas som dataspel 2013. Kolla trailer på youtube. (kan ej länka, jobbet spärrar Utube).
 
Top