Nekromanti Gamla rp

Ziir

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
128
Location
Umeå
En spelare i min spelgrupp skulle till och göra en ny rp för hans dog nu i veckan. Iaf så satte vi oss ned och skulle göra en. Min spelare ville spela Léarama alv och det fick han.

Han slog from ålder och fick 41, trots 12 i BIL. Det skulle innebära att han levde och toligtvis var inåtvänd redan under den alarinska frigörelsen. Vi modifierade åldern, men vad jafg undrar är om ni spelat med gamla rp nån gång. Kanske inte så gamla eller alver överhuvud taget men iaf, har ni det?

Berätta gärna så lyssnar jag, tack på förhand.
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Jag har spelat en gammal överste en gång. Han var från Consaber men hade pensionerat sig och blivit militär rådgivare åt en hertig. Sedan är det ju ett faktum att du måste spela en karaktär du trivs med först och främst. SÅ min rollperson sänkte jag efter en realistik åldring. jag slog inte alla mina slag så jag kanske skulle få minus 10 i psy(vilket skulle förstöra hela karaktären), Jag bestämde helt enkelt att han hade reumatism och hade en hel del fördommar. Hela äventyret gick sedan ut på att det var vissa okluta händelser i trakten vilket jag med total övertygelse ansåg vara thalasker, för dem hade jag slagits mot i kriget och de kunde man inte lita på. Så det var rätt kul under äventyret, men faktum kvarstår att han inte var en karaktär som var kul att fortsätta spela med. Han var väldigt svår att få med i uppdrag och han var inte en så snabb och spänstig person. Så mitt svar är att det kan vara kul att använda åt en kampanj eller äventyr, men inte åt en person som du vill använda i flera åtskilda äventyr.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Vilken Ras?

128 är ju inte särskilt högt för alver och dvärgar, men jag antar att det är en människa. Och då är ju 128 år gammalt!
Fråga: Hur har hon/han överlevt åldringslagen?
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Inte gammal, 18 år men han var grov alkoholist så jag har fått 6 slag på åldrings tabbellen redan.
Nåt säger mej att han kommer dö ung.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Vilken Ras?

Hemma på min gata i stan bor det bara 128 åriga människor en del heter .....Albin
 
Top