Nekromanti gamla dod

crypt

Veteran
Joined
9 Jan 2002
Messages
55
Location
Motala, Östergötland
Är det nån annan som spelar gamla dod? böckerna är ju skitsvåra att få tag på och inte hittar man något på internet heller jag har precis fått tag i kampanj monster spelledarboken och spelarboken tackvare min mammas kusin som hadde alla 3. jag fick dem aldeles gratis! (numera min favvo i släkten)
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Absolut Spel på Olofsgatan i Stockholm har stundom begagnade moduler till gamla DoD. Brukar inte kosta så mycket beroende på hur slitna de är.

Jag har vissa saker som jag kan tänka mig sälja. Är det något särskilt du är ute efter?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
www.hobbyspel.com är annars en bra sida. Men tyvärr e grejorna ganska dyra - av vissa uppenbara skäl. :gremsmile:

Hobbyspel är mycket trevligt. De har både <a href="http://www.hobbyspel.com/antikvariat/">antikvariat</a href> med gamla prylar och <a href="http://www.hobbyspel.com/auktion/index.shtml">auktion</a href> där man kan ge sig in i bjudningen.

Och precis som Milrik säger kan det kännas i plånboken att handla där, men pengar spelar ingen roll när det gäller att få tag på gamla DoD-prylar!/images/icons/smile.gif
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Jag kan också tänka mig att köpa. Jag har iofs nästan komplett DoD, men jag utökar gärna...vad är det du har att sälja? Maila mig så får jag veta!
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
om du går upp på http://www.sverok.se/bank/dod.htm och letar efter äventyrarens handbok så får de en textfil med ett hopkok av alla olika spelareböcker som släpptes till Dod-91 (så vitt jag kommer ihåg). Tyvärr i en väldigt svårläsat textfil, men när alternativet är svindyra andrahandsgrejsor, så vet jag inte om du kan få tag på något bättre.

Polaren sålde en ovanligt snygg och plastinpackad krigarens handbok för 600:- härom veckan, så jag antar att snygga gamla Dod saker är väldans dyra!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
"men pengar spelar ingen roll när det gäller att få tag på gamla DoD-prylar! "


Varför? Är nostalgins kraft så stor?
 

Saruman

Veteran
Joined
8 Jan 2002
Messages
47
Location
Stockholm, Sverige
DoD -91 säljes

Har själv en massa böcker (runt 20 st. tror jag) som jag skulle kunna sälja för rätt pris.
Så är någon intresserad så skriv bara vilken bok och vad ni är villiga att betala för boken.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Finns de så många?

*tänker*...
De tre grundregelböckerna
O sen Tjuvar&lönnmördare, magikern och krigarens handbok, drakar, kaos, svartfolk, kopparhavets kapare, alver och sen då...?

Ereb Altor boxen e väl inte gjort till -91:an va?....

Alltså blir det elva böcker... eller har jag missat nån nu?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Finns de så många?

Det finns ju äventyr också:

Kristalltjuren
Den Femte Konfluxen


Sen kom väl Krilloan och Nidländska reningen också? Det är ju 3+3 böcker till.

Alltså, de 11 som du skrev, plus de 8 böcker jag skrev blir ju 19 böcker, bra nära 20 i alla fall =)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
"men pengar spelar ingen roll när det gäller att få tag på gamla DoD-prylar! "

Varför? Är nostalgins kraft så stor?

Du klippte bort min smiley i slutet när du citerade mig. Fy! Förutom att jag inte var helt uppriktig (jag skulle inte ha något emot krigarens handbok men jag skulle inte betala en tusenlapp för den om man säger så...) så tycker jag väl att pengar inte spelar alltför stor roll medan glädje över att återse gamla härliga rollspelsböcker är svåröverträffad. Så det så!
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Hmm

Hjältarnas glömde jag förstås... men monsterboxen e väl till Expert om jag kommer ihåg rätt?

Sen räknade jag med regelböcker, inte äventyr, så 5:e konfluxen o dom andra som Eksem räknade upp kan väl inte räknas dit antar jag
 

Saruman

Veteran
Joined
8 Jan 2002
Messages
47
Location
Stockholm, Sverige
hmm...sorry men...

..jag fick inte sälja böckerna för brorsan. han börja gnälla om att han spelar DoD -91 så.... tyvärr blir det inget från mej./images/icons/frown.gif
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Hmm

Nädå, monsterboxen är till DoD-91. Det är ganska festligt faktiskt, för den innehåller massa roliga raser som man kan vara i 91:an. Personligen gillar jag Felicier bäst.............
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Äh men...

...de gör inget... har de böcker jag behöver... var bara konfunderad över att de finns så massor me böcker... vilka var dom som ja inte kände till... om du nu har ett tjugotal (O ja räknar som sagt inte med äventyr eller Ereb Boxen eller moduler till denna)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Hmm

Tja, formellt sett så är Monsterboxen till Expert. Detta märks främst på att den släpptes innan DoD-91 kom ut. Dock så är den så pass lättkonverterad till DoD-91 att det knappt märks.
 
Top