Nekromanti Gamla dataspel

Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Jag har en rätt stor samling gamla PC-spel (OS från DOS till Vista/2000) och vill som de flesta galningar som samlat grejor inte gärna slänga. Gamla TV-spel står högre i kurs, har jag förstått, men finns det överhuvudtaget nåt intresse för CD ROM ? Jag förstår att det kan hänga på vissa titlar osv., men är det ens värt att annonsera eller är det bara en container som gäller? (En kompis hade en teori att bara kartongerna kommer att vara intressanta, innehållet till plaståtervinningen)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Voldstagg13;n304076 said:
Jag har en rätt stor samling gamla PC-spel (OS från DOS till Vista/2000) och vill som de flesta galningar som samlat grejor inte gärna slänga. Gamla TV-spel står högre i kurs, har jag förstått, men finns det överhuvudtaget nåt intresse för CD ROM ? Jag förstår att det kan hänga på vissa titlar osv., men är det ens värt att annonsera eller är det bara en container som gäller? (En kompis hade en teori att bara kartongerna kommer att vara intressanta, innehållet till plaståtervinningen)
Rent generellt skulle jag säga att det inte finns något jättestort intresse - det finns samlare, men inte alls samma samlarmarknad som för gamla NES/SNES/etc-spel. Det finns enstaka spel som gör för några hundralappar, men jag har inte haft jättestora problem att hitta det mesta jag letat efter på Tradera för under hundra spänn.

Jag brukar då och då komma på specifika spel som jag inte ens tänkt på sedan back in the day och då brukar jag leta upp och köpa dem. Om du skriver ut en lista är det inte omöjligt att jag är intresserad av några enstaka titlar. Men min gissning är att det kommer att vara mer jobb att upprätta listan än det blir värt. Kanske ta kort? I dunno.

Vore jag dig skulle jag nog kanske lägga ut samlingen i "klumpar" på tradera, typ 5-10 i taget eller så. Eller på E-bay för större chans att få dem sålda.

(Och jag förstår såklart att det nu låter som att jag försöker få spelen att verka värdelösa bara för att själv kunna få en bra deal, men kolla gärna några av spelens priser på ebay och tradera - man kan ju söka efter avslutade auktioner och därmed få en aning om typ var priserna ligger...)
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Krank: Tack för svaret, illusionerna om att något skulle vara värt något försvann för flera år sedan, både för att jag märkte ointresset i allmänhet och mitt eget för att hitta den som ev. skulle vilja köpa. Nu har jag nåt att utgå ifrån, min Google-Fu är starkt begränsad. Jag ska göra en lista, om nåt är av minsta intresse vore kul men är medveten om att det inte är så troligt. Samtidigt är jobbet med en lista värt det för överblicken, så... Krank, jag återkommer med PM, fast det kan ta ett tag.
 
Top