Nekromanti Games Worskshop ny prishöjning

mannen

Veteran
Joined
7 Jan 2003
Messages
1
Japp, då var det dags igen! GW planerar ytterligare en ny prishöjning.

Spelare över hela nätet har samlats för att försöka få GW att ändra sig. Om du vill hjälpa dem/oss, eller om du vill ha mer information, så är det bara att använda dig av följande länk:

http://www.PetitionOnline.com/gwprice/

Det tar cirka 20 sekunder att sätta en elektronisk namnteckning på den här stora namninsamlingen...

/Micke
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Det tar cirka 20 sekunder att sätta en elektronisk namnteckning på den här stora namninsamlingen...
... vilket är anledningen till att ingen någonsin brytt sig om namninsamlingar på Internet (det, och att det är för lätt att fuska).

Jag skulle tro att det enda språket Games Orkshop lyssnar på i sammanhanget är att folk helt enkelt inte köper saker till de höjda priserna. Om folk fortfarande köper lika mycket eller nästan lika mycket innebär det ju bara att de gjorde rätt som höjde priserna - folk är ju uppenbarligen villiga att betala.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Jag skulle tro att det enda språket Games Orkshop lyssnar på i sammanhanget är att folk helt enkelt inte köper saker till de höjda priserna.
Problemet med det är att företag brukar reagera med "Vi tjänar mindre pengar, vi måste höja priserna mer!". Nej, det är lika bra att erkänna att ni inte kan vinna. Det enda som kan sänka priser är om en stark konkurrent dyker upp och man måste gå under dem i pris, men det lär väl knappast hända här...
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Jamen om man köper mindre så måste ju de sänka priset för att locka köpare.
Det gäller inte att köpa fler för då säger de bara att de har lyckats och då kanske de höjer priset ännu mer!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Jamen om man köper mindre så måste ju de sänka priset för att locka köpare.
Så tänker du och jag. Så tänker inte en ekonom, speciellt inte när lönsamheten börjar sjunka.

De borde veta bättre, de har utbildning för det, men när det kniper är deras betingade reflex "Höj priset!".
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Men om INGEN köper i hela världen då måste de ju sänka priset...
Det är verkligen synd att de höjer priset, jag gillar verkligen Warhammer.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Men om INGEN köper i hela världen då måste de ju sänka priset...
Nej, då går de i konkurs. Då blir pryttlarna rariteter och ännu dyrare.

Att det är ett spel betyder inte att man behöver kunna vinna...
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Okey men det måste finnas ett sätt som man kan få dem att sänka priset?
Fast jag inte köper så mycket Warhammer längre så är det väldigt synd att de höjer priset, tyckte att det var höga priser innan jag prishöjningn.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Så mycket som jag har så får jag väl bara en miljondel av företaget ochvad kan man göra då?
INGET!!!
Och därmed är vi tillbaka vid början av resonemanget.

Det finns inget att göra. Bit ihop och ta det som en man.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
tro berg har du tagigt en examen i ekonomi eller?
Nej, jag nöjer mig med att sarkastiskt beskåda spektaklet utifrån och i stället ägna mig åt seriösa vetenskaper.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Tja, jo, visst finns det något man kan göra... se till att hitta nått ställe där du klan få förmånligt pris, och försök pruta och göra avtal med in lokala butik, sånt kan funka, även om det fortfarande förblir dyrt...
 
Top