Nekromanti Games factory

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
nån som vet vart man kan hitta games factory...
har hört att det skulle vara ganska bra


Games Factory är bra, men gammalt. Den nya varianten heter Multimedia Fusion.

Du ska få två länkar, iallafall:
[*]Här kan du läsa mer om det
[*]Här kan du ladda ner... öh... olika saker... see for yourself (en trial finns iallafall med)

Jag rekommenderar dock inte trial:en, programmet kommer inte till sin fulla rätt utan biblioteket som finns på skivan. Skulle kunna sälja den till dig om den inte hade varit så repig att jag inte hade brytt mig om att hålla koll på den i första hand.

När det gäller Multimedia Fusion kan du läsa mer här, och ladda ner en demo här.

/Mogge
 

Jukebox

Veteran
Joined
29 Oct 2000
Messages
14
Location
Helsingborg/Göteborg
Bra o bra vet jag inte :gremwink:
Det är en rolig leksak en stund om man är windows-användare.. jag tröttnade ganska fort och det tar mindre än 10min innan man förstår att man inte kan göra något seriöst med det :gremwink:

Men som sagt.. det kan vara en rolig leksak för en stund :gremwink:

/Jerken - Som numera kör GNU/Linux och har perversa lekar med Tux...
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
tja, nu hade jag väl inte tänkt göra seriösa spel... bara roliga :gremtongue:

skämt åsido, det går verkligen göra roliga spel i sånna där program. Höll på i klick n' play, och där fungerar inte ens alla deras egna funktioner som man skulle önska. Där lyckades jag göra ett riktigt saftigt RPG med en kompis, men sen så krasha datorn som det låg på, och det blev tvunget att formatera...
tråkikgt, eftersom vi hade en hel del kul på den disken. Spel alltså :gremsmirk:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vadå inte seriöst? Osanning!

Heck, ni skulle sett på min tid!
Jag jobbade med "Magikerduellen" två timmar varje eftermiddag eller så, och då var jag alldeles utpumpad efter att ha vandrat hem i tre meter snö!
Dessutom så fick jag konvertera 32 bildrutor Protoss Templar till magiker, och några rörelseanimationer var det inte att tala om! Jag fick göra en mystisk eldboll under dom när dom rörde sig! Jepp, så gjorde vi på min tid!

Dessutom så hade vi inga sjuttsans avståndsbedömare mellan olika objekt, men jag fixade det ändå! Heh! Jag gjorde helt enkelt en animation i stil med en radarsweep, osynlig, som gjorde att golemsarna riktade in sig på närmaste fiende de stötte på! Det var så vi gjorde på min tid, och det fungerade!

Och sedan var det de andra trollformlerna, de grannaste ni sett.. Åh, vi kunde spela i timmar, tills trycket på datorn gick ner och man var tvungen att slänga in en ny vedklabb.. Datorerna var ångdrivna på den här tiden, ser ni.

Fast nu har jag inte kvar spelet längre. :gremfrown:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Vadå inte seriöst? Osanning!

Åh jag minns allt de spel jag själv suttit och knåpat...
inte med det programmet man ändock...
Allt trixande man var tvungen att ta till när funktioner inte fanns, som att skapa en liten pixel som var så liten att man aldrig han se den då man klickade med muspekaren. Och den styrdes med piltangenter för att man inte skulle få några buggar med musen som annars kunde ske.

Fick ihop riktigt schysta animationer pixelerade steg för steg i paint och sen överförda till programmet.
Nej det var allt tider då man kom hem och sette sig ned och kunde köra första nivån till slut.
Synd bara att man inte har kvar sina spel, som sagt...

Skulle gärna sett några sånna spel, för de är roliga och inte överarbetade. Så tycker i vart fall jag.

Kom nu på ett annat program jag letar efter RPG-Maker, nån som vet vart det går att hitta?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
DarkBASIC

Strunta i det där och titta på www.darkbasicpro.com istället. Där har du ett mycket simpelt programmeringsspråk som är skrivet för att göra 3D och/eller 2D spel. Det kostar inte så mycket, heller.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Vadå inte seriöst? Osanning!

Kom nu på ett annat program jag letar efter RPG-Maker, nån som vet vart det går att hitta?

Det är färre och färre som hostar programmet, i och med att de hoppas på en kommersiell lansering av Rpgmaker 2003 i Amerika, men gör en sökning, det finns alltid en samling pellar som har glömt att uppdatera sina sidor.

Annars har jag ju zip-filen för senaste versionen. :gremsmile: Du kan förtillfället dra ner dem från min personliga webbserver:
[*]Version 5
[*]Patch till version 7

Det är alltså inte olagligt, men jag är ju minst sagt hindrandes den amerikanska releasen av Rpgmaker 2003, nu, så jag får samvetskval ändå. ^_^'
 
Top