Jag fullkomligt älskar Planetos och alla historier som berättas från den världen. Utöver själva huvudberättelsen så är just ”Fire and Blood”, “A World of Ice and Fire” och “A Knight of the Seven Kingdoms“ enormt bra och välskrivna texter. Bortsett från ”A Knight of the Seven Kingdoms” så kan en del tycka att texten är lite torr då de är skrivna av karaktärer som skall finnas i Westeros.
Just ”Fire and Blood” är som en historiebok, det är inte alla som gillar den stilen men jag älskar det! Betyder det att jag tror att den nya serien på HBO blir bra? Nej… Jag är väldigt långt från att vara hypad, efter de två sista säsongerna av GoT så kände jag mig väldigt tom och besviken. En serie som hade börjat så bra med karaktärer som hade flera dimensioner och till slut förvandlades till en tragikomisk version av sig själv. Nej, det ger mig tyvärr inga större förhoppningar på att ”House of the Dragon” kommer att vara bra. Jag hade personligen mycket hellre sett att förslaget om att göra serie av ”The Long Night” blivit verklighet för då hade vi som tittare kanske fått se delar av Westeros historia som vi varken läst eller sett mycket av alls.
Nu så tror jag att ”House of the Dragon” får svårt att stå sig mot alla konkurrenter och jag tror många fans lik mig själv, känner sig rätt besvikna efter just tidigare nämnda GoT spektaklet som skulle föreställa ett slut.
För att sammanfatta hur jag känner och varför jag inte tror att ”House of the Dragon” kommer att bli vidare bra och för att visa hur mycket salt jag fortfarande producerar tack vare slutet på GoT, så har jag bifogat en länk som instämmer med mina åsikter.