Nekromanti GAME OF THRONES-FEST!

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
HALLÅ! Johanna Koljonen (som jag hoppas att alla hört på radio, annars bums till podden och lyssna på lite P3 Kultur eller Jättestora frågor!) arrangerar en rad feta fester i Stockholm den här hösten på tema teveserier! Hon gör det tillsammans med en vääldigt soft och trevlig klubbsnubbe som går under namnet Lång-Kalle, för han är väldigt väldigt lång och heter Kalle.

De har hunnit ha en fest hittills, som var på temat Twin Peaks. Jag var där och stämningen var fantastisk. Det var en fin blandning mellan att folk hade klätt ut sig för temat och inte, så det kändes absolut inte som något tvång men det märktes att de som hade ansträngt sig gjorde alla som såg dem ännu lite gladare över hela tillställningen. Flera personer var blåa om läpparna och inlindade i plast, andra hade röd-blå solglasögon, vedträn eller bara fbiinspirerad kostym. En var otroligt lik Jätten i ansiktet, om än av mer normal längd. Lokalen var dressad av scenografer, väggarna behängda med sammet och i ett kolsvart rum blixtrade en strob.

Men det var inte det jag skulle prata om! Utan om att på lördag om två veckor, den 15 oktober alltså, så kommer deras fest nummer två, och då blir det GAME OF THRONES som tema! Hur fett är inte det! En göttig blandning av lajvklädda och vanlig klubbcrowd, i en av Stockholms, sägs det, finaste festlokaler, nämligen på Nalen! Och vore det inte ännu fetare om vi var ett gäng härifrån som gick dit tillsammans? (Och om någon skulle känna att, nää, stockholms klubbcrowd är nog inte där jag skulle känna mig mest bekväm, så no worries, att Johanna Koljonen och hennes vänner och publik är där pretty much garanterar att man inte behöver känna sig som på fel ställe, oavsett hur omainstream man kanske upplever sig. :gremsmile: )

Om det finns intresse så kanske vi härifrån som vill gå träffas innan någon annanstans, som ett slags förfest, och går dit tillsammans? Då kanske det finns möjlighet för mig att fixa oss före kön, ifall det skulle vara en sådan just när vi kommer.

Här är facebookeventet för festen!

Såhär vill jag gå:


Eller kanske såhär:
 
G

Guest

Guest
Jag tänkte gå på den festen. Funderar på att gå som Daenerys Targarien. :gremwink:
 
G

Guest

Guest
gizmo said:
I så fall är jag med, hur kan man missa det!
Jag ska i alla fall göra ett ärligt försök. Blir inte helt lätt att hinna fixa i ordning en schysst utstyrsel tills den femtonde. :gremtongue:
 
G

Guest

Guest
Jag ska nog dit. En sväng iaf. Kan tyvärr inte bjuda på den fantastiska åsyn som är mig i kvinnokläder, har inte haft tid att pyssla. Jävla tjänsteresor.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Stövelkatten said:
Jag ska nog dit. En sväng iaf. Kan tyvärr inte bjuda på den fantastiska åsyn som är mig i kvinnokläder, har inte haft tid att pyssla. Jävla tjänsteresor.

som kompensation kommer nog jag i kvinnokläder :gremwink:
syns där, vad kul.
K/
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Jag spelar med bandet, men tänkte komma förbi efteråt.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
gizmo said:
Stövelkatten said:
Jag ska nog dit. En sväng iaf. Kan tyvärr inte bjuda på den fantastiska åsyn som är mig i kvinnokläder, har inte haft tid att pyssla. Jävla tjänsteresor.

som kompensation kommer nog jag i kvinnokläder :gremwink:
syns där, vad kul.
K/
Grymt! Gizmo, har vi setts, känner jag igen dig? Känner du igen mig?

Catbo, grymt att du kommer, med eller utan kläder, eeeh, jag menar kvinnokläder!
 
Top