Nekromanti Galleri online nu...

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Tjena...

Ett par av mina bilder ligger nu uppe för allmänt beskådande och kommenterande på <A HREF="http://elfwood.lysator.liu.se/loth/w/i/widen/widen.html" target="_new">http://elfwood.lysator.liu.se/loth/w/i/widen/widen.html</A> Titta gärna förbi! /images/icons/cool.gif

-Gaxar, som tycker att hans WACOM-spetsar borde komma snart så han kan börja rita igen...suck...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Jag gillar hur du använder färger och jag undrar en liten sak..
Till Eon rollspelet så har jag gjort en liten varelse.. Quetzalcoatl baserat på Aztek legenden..
Quetzalcoatl är en 6 m lång befjädrad orm med vingar som kan flyga..
( Äter allt tycker mycket om barn )
Så vad jag sitter och funderar på skulle du vara intreserad av att måla/teckna denna varelse åt mig ?
Tyvär så kan jag inte ge dig något i belöning än att Ditt namn sätts upp på sidan och du får min tacksamhet.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
En Quetzalcoatl ser ut som en lång 6 m jätte orm med fjädrar istället för fjäll mitt på ormens tyngdpunkt sitter
dessutom två vingar.
Fjädrarna på en Quetzalcoatl är färggranna som en papegoja med röda, gula och mörk blå metalliska nyanser på
vingarna.
När ormen rör sig på marken så har den vingarna ihop vikta runt kroppen och kryper fram som en vanlig orm.
När den ska flyga måste Quetzalcoatl kasta sig från en hög höjd för att få start hastighet sen flyger den vidare
med en klumpiga rörelser ofta följer den floder eller ovan trädtopparna så att den inte ska krocka.
Att svänga i luften är svårt för ormen.
En Quetzalcoatl kan flyga korta sträckor med vingarnas hjälp när ormen flyger hänger svans och huvud ner och
den på miner om ett "U" som hänger upp och ner.
Enligt legenden så skapade guden Quetzal de befjädrade ormarna för att pröva dom sina barns mod i strid och
bevaka hans heliga områden från dom nyfikna.
Utbredning: Djungler söder om Mommolan och Sung.
Alltid nära vatten där den kan tvätta sig och lurpassa antagligen i stora träd eller på klippor där den lurpassar.
Befjädradeormarna är kända för att jaga människor genom att smyga på en sovande eller genom bakhåll anfalla.
Den normala maten som en Quetzalcoatl äter är apor, fåglar andra ormar och vildsvin samt små krokodiler.
Beteende:
En Quetzalcoatl är känslig för starka dofter som parfymer och vägrar anfalla något som doftar för starkt. Sprit
dofter kan locka till sig en Quetzalcoatl men utlöser sprit törst.
Första gången en "civiliserad" såg en Quetzalcoatl var i ett vin lager i den jargiska provinsen Lomar. Prästen som
såg ormen trodde först att det var en demon som hade avsvimmat av att ha druckit för mycket nattvardsvin men
en slav berättade att det var bara en Quetzalcoatl och att de är riktiga fyllesvin.
Quetzalcoatl jagar genom att bita sina motståndare upprepade gånger med sitt gift ( ett svagt gift ) till offret dör av
överdos eller av blodförlust.
En smutsig Quetzalcoatl kan inte flyga och smutsiga fjädrar kan ramla av så ormen tvättar sig ofta i vatten och en
av dess värsta fiender är krokodiler och "Jätteormar" strypormar som anakondor och boaormar.
Till skillnad från vanliga ormar som hör genom mark vibrationer så har en Quetzalcoatl riktiga öron precis som en
fågel syns inte dom annat än som ett hål dolt under fjädrar.
De är väldigt territoriella och verkar speciellt ogilla intelligenta varelser i sitt revir sov område.
<p><hr></blockquote><p>http://members.xoom.com/hatten_jc/H...http://members.nbci.com/hatten_jc/djureon.htm Direkt till djuren som inte sitter i buren...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
OTROLIGT COOLA !!!

De där bilderna var ju hur bra som hellst !!!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Heh...

Av någon anledning fick jag en plötslig impuls att spela denna hemtrevliga varelse som rollperson... /images/icons/cool.gif Samtliga drag påminner nämligen rätt mycket om mig, även om jag inte brukar äta barn regelbundet.

Visst kan jag rita skapelsen, men du får ge mig lite tid... min WACOM är som sagt tillfälligt satt ur skick, och dessutom är jag inne på sista terminen i 3'an (specialarbete och tunga kurser som avslutas, etc.). Men jag tror det kan bli en jäkligt cool bild, så jag skall försöka få gjort den hyffsat snart.

-Gaxar, Quetzalcoatl
 
Top