Nekromanti Galen, religiös kärring!

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Hur man inte får besök av Jehovas

Mina lokala Jehovas har försvunnit.

De frågade mig om varför jag trodde att det var så hemskt och mycket krig i världen.

"Tja, det beror på fundamentalistiska religiösa" tyckte jag i en vansinnig förenkling av läget. "Är det inte islamistiska extremister som vill ha sjuttitvå jungfrur i efterlivet så är det högerkristna extremister som på största allvar tror att apokalypsen är på gång och vill visa sin värdighet till himlen genom att invadera de otrognas länder och ta deras olja. Klart som fan att det går åt helvete då."

Det var ett år sedan. De har inte knackat på sen dess.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Hur man inte får besök av Jehovas

Det är alltid lika kul att höra om när folk terroriserar tillbaka när Jehovas vittnen plingar på. En polare som jag delade lägenhet med lyckades bli av med pesten genom att snacka omkull dem med logiska resonemang. Dom kom inte heller tillbaka.
 

Crom

Veteran
Joined
20 Dec 2007
Messages
53
Re: Hur man inte får besök av Jehovas

Varje gång jehovas kommit till mig har jag jobbat nattpass och varit dödstrött och inte orkat med nå mera än "Inte intresserad" Då dom vill att jag ska köpa deras tidning om hur man klarar sig från undergången... då brukar dom kasta in nån "gratis" reklam åt mig istället som brukar förklara hur jag kan beställa deras tidning istället...

Iaf det roliga med 70 och 80 talet är att det sades att dom där onda hårdrocks banden förbannade deras skivor i satanistiska, djävulsdyrkande whatever kyrkor... så att alla som lyssnade på deras musik också blev förbannade..

Nå det ända som kunde upphäva förbannelsen var att slå sönder skivan med en hammare mot en sten...

Det sköna med det är att dom där fanatikerna köpte ju skivorna innan dom slog sönder dom... och det var inte liiite skivor heller... så där är förmodligen en orsak till att hårdrocken var så stor som den var just då :gremsmile: dom "satanistiska" banden toppade ju försäljningslistorna hela tiden vare sig dom ville eller inte :p

Givetvis inte den enda orsaken, men en rolig tanke iaf :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Re: Hur man inte får besök av Jehovas

Mina lokala Jehovas har försvunnit.
De kommer inte hit heller, men jag har en annan anledning, jag känner dem, de vet ioförsig att jag inte går att övertyga men det viktiga är väl att jag kommer till dem å hälsar på så de behöver inte komma till mig.

/Zorbeltuss som tycker att de kan vara helt ok rollspelare
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Hon vandrar runt i Högdalen och skriker att "Han lever! Han lever! Jesus lever! Halleluja!" om och om och om igen. När någon till slut säger åt henne att hålla käften svarar hon med "Nej! Jag ska ropa det till skyyyarna!" och börjar om igen.
En liten unge gav sig in i en teologisk debatt med henne en gång genom att svara på hennes "han lever!" med ett "Nä! Han är DÖD, jag såg honom, han var står:" och sträckte sedan ut armarna som om han vore korsfäst. Gumman blev helt galen - "NEJ NEJ DU LJUGER! Han lever! Halleluja!". När gamla gummor står och skriker åt sexåringar börjar det gå lite för långt. Grejjen är att gumman aldrig är tyst, hon tuggar alltid på med det där jesussnacket, det lugnaste hon kan vara är mumla det om och om igen. Och hon sitter aldrig ner, hon vandrar alltid runt. Hyperaktiv jävel.


Storuggla, it's like Högdalen
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,524
Location
En mälarö
Är det hon som kan ses lite överallt i Stockholm med en stor jäklarns skylt på magen med davidsstjärna och hebreiska slagord?

/Anders
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nej, det är en annan tant. Den här är lång, smal och iklädd en grå jacka.


Storuggla, israeliten är tjock och kort
 

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Är detta samma kärring som ibland springer omkring i t-banan och skriker åt folk att de är syndare? Jag träffade på henne en gång och hon fick tokspel på folk som rökte och snusade och började prata om att de var anledningen till jordens undergång. Sedan gick hon över till att prata om att alla fiskarna i havet börjar ta slut och att det är ännu ett tecken på apokalypsen. Hon skrek verkligen rakt ut i flera minuter och sprang från ena ändan till andra ändan av vagnen minst två gånger. En hel del folk kunde inte hålla sig för skratt.

Just det, hon har finsk eller finlandssvensk brytning/dialekt.
 
Top