Nekromanti Götterdämmerung

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ähh.. det känns som om jag utmålat mig som en motståndare till historisk information, det är jag inte. Jag skulle också jättegärna se den informationen ni vill se. Jag vill inte se historisk inkorrekt information, om det inte är övernaturliga saker. Och ni har nog rätt att den inte är jättelätt att sålla fram ut historieböcker.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ähh.. det känns som om jag utmålat mig som en motståndare till historisk information, det är jag inte.
Nej, då. Så ser inte jag på saken i alla fall. Jag ser det kort och gott som att du är för snäll för att ha ordentliga krav på historiska rollspel, vilka är just de rollspel jag själv anser att man har rätt att kräva mycket information av.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,936
Location
The Culture
Vilket råd skulle du ge Riotminds inför nästa version?
Spelet ska utspela sig under den första halvan av 1800-talet istället för på 1700-talet, och temat ska vara rationellt tänkande och vetenskap mot naturromantik och det ockulta. Varje äventyr ska handla om en övernaturlig händelse som rollpersonerna ska utreda. Deras livsåskådningar kommer att påverka utgången. Rationella rollpersoner kommer att hitta naturliga förklaringar till händelsen medan romantiska rollpersoner kommer att se spår av det ockulta. Beroende på rollpersonernas handlingar och framgång kommer man antingen att få ett rationellt Scooby Doo-slut där det visar sig att det övernaturliga bara var en bluff eller människor som tolkade mystiska händelser på ett felaktigt sätt, eller ett övernaturligt Arkiv X-slut där det visar sig att det verkligen var spöken, vampyrer eller magiker som låg bakom det hela.

Alternativt kan de göra samma spel som förra gången, men i en bok, men mindre regler, ett vettigt skräcksystem och givande bakgrundsinformation.

/tobias
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Gurgeh said:
Spelet ska utspela sig under den första halvan av 1800-talet istället för på 1700-talet, och temat ska vara rationellt tänkande och vetenskap mot naturromantik och det ockulta. Varje äventyr ska handla om en övernaturlig händelse som rollpersonerna ska utreda. Deras livsåskådningar kommer att påverka utgången. Rationella rollpersoner kommer att hitta naturliga förklaringar till händelsen medan romantiska rollpersoner kommer att se spår av det ockulta. Beroende på rollpersonernas handlingar och framgång kommer man antingen att få ett rationellt Scooby Doo-slut där det visar sig att det övernaturliga bara var en bluff eller människor som tolkade mystiska händelser på ett felaktigt sätt, eller ett övernaturligt Arkiv X-slut där det visar sig att det verkligen var spöken, vampyrer eller magiker som låg bakom det hela.
/tobias
Det här vill jag spela, det är ju lysande.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Skrivet av: GurgehSpelet ska utspela sig under den första halvan av 1800-talet istället för på 1700-talet, och temat ska vara rationellt tänkande och vetenskap mot naturromantik och det ockulta. Varje äventyr ska handla om en övernaturlig händelse som rollpersonerna ska utreda. Deras livsåskådningar kommer att påverka utgången. Rationella rollpersoner kommer att hitta naturliga förklaringar till händelsen medan romantiska rollpersoner kommer att se spår av det ockulta. Beroende på rollpersonernas handlingar och framgång kommer man antingen att få ett rationellt Scooby Doo-slut där det visar sig att det övernaturliga bara var en bluff eller människor som tolkade mystiska händelser på ett felaktigt sätt, eller ett övernaturligt Arkiv X-slut där det visar sig att det verkligen var spöken, vampyrer eller magiker som låg bakom det hela.
/tobias

Det här vill jag spela, det är ju lysande.
Instämmer. Det låter underbart.
 
Top