Nekromanti Götterdämmerung

Magnus Malmberg

Veteran
Joined
10 Aug 2000
Messages
49
Nu kan ni beskåda omslaget till ett nytt svenskt rollspel!
Bege er till Götterdämmerungs hemsida för att se omslaget till Codex persona, spelarens bok, som i dag har skickats till tryck.



/Magnus
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"spelarens bok, som i dag har skickats till tryck. "

Skojar du? Allvarligt? Till tryckeriet? Första April? För om det är dagsens sanning så blir jag tokglad, men... första april liksom.


Storuggla, erotiskt nervknippe
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Tjusigt

Snyggt och bra, jag står fast vid det jag sa till dig på GothCon - att Götterdämmerung kommer att fylla en obemannad plats i den svenska hobbyn.

Däremot är jag inte helt förtjust i loggan, men det är såklart en smaksak. Schysst val av illustrationer.

Och coolt med ett trespråkigt rollspel :gremsmile:

- Vulf
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Jävligt snyggt men jag hoppas INNERLIGEN att särskrivningen "1700-tals miljö" är ett aprilskämt :gremconfused:

/Anders (petig)
 

Magnus Malmberg

Veteran
Joined
10 Aug 2000
Messages
49
Hmmm.. kanske mindre smart dag att lägga upp en nyhet på :gremcrazy: Men det är inget skämt!
Boken är skickad och kommer börja tryckas någon gång under nästa vecka så fort vi godkänt deras provtryck.

/Magnus
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
I så fall:

Rock! jag har velat se Götterdä... GötterDem... det nya spelet länge nu. Trodde det låg långt bort i tiden, men tji fick jag. :gremsmile:


Storuggla, spelar redan 1700tal
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Re: I så fall:

Också överraskad av tiden låg så pass tätt inpå. Det har ju sagts första delen av 2005, men ändå. Det brukar ju sällan hållas.

Det här ser jättebra ut! :gremsmile:
 

Magnus Malmberg

Veteran
Joined
10 Aug 2000
Messages
49
Ja det var det!

I min iver att lägga upp omslaget tog jag en gammal fil..
På den nya bilden som ni nu ser på hemsidan finns inte RiotMindsloggan längst upp och heller inte felet i texten längst ner..

/magnus
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
WoW !

Huuu, sicken fuling den gubben verkar var !! :gremgrin:
Gillar bilden alal gånger, ska bli mycket skoj att se, läsa, spela det här spelet.. Det måste jag ju säga !!
Så det är bara säga, återigen: Kul att se där här spelet !!

/ Johan K,som har höga förväntningar på det här spelet
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
format?

Kan du skvallra lite om vilket format ni kommer trycka det i? Som bilden ser ut är det mindre än en A4 med kompensation i sidantal för att få plats med lika mycket text.

Stämmer det? I sådana fall blir jag glad, jag gillar små smäckra textytor över A4-böcker som är lövtunna. Skall vara något att hålla i också :gremsmile:.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Tjusigt

håller med, tycker inte om loggan jag heller... känns inte 1700-tal utan snarare hårdrock.

enormt snygga illustrationer dock, även om klädvalet är en aning anakronistiskt ;-) ...sent 1600-tal på framsidan och ca 1810 på baksidan... men va fanken, det ser ju coolt ut...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Re: Tjusigt

Killen på framsidan kan ju ha ärvt kläderna efter sin storebrolla, och han på baksidan kanske är värsta nyskapande modedesignern.

Det tänkte du inte på.

Men, skämt åsido (trots att det är första april), Riotminds har ju uttryckt tidigare att »1700-tal« är mer en känsla än en tidsperiod.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Tjusigt

mmm.. det är där det inte stämmer.... det jag sett känns inte ett dugg 1700-tal utan snarare 1600-tal (före upplysningen, mörkare, skitigare) och tidigt 1800-tal (romantiken - se t.ex. färgvalet på illustrationerna och jämför med den konstriktningen)...

killen på baksidan är ju absolut samtida med Napoleon ;-)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Re: Tjusigt

Bah!

Eftersom Riotminds anger bl.a. Sleepy Hollow som inspiration tycker jag att 1800-talet gott och väl kan omfattas av beteckningen »1700-tal«. :gremwink:

Jag tror t.o.m. att From Hell skulle platsa i GD.

Annan bra inspiration kan vara populärmusikgruppen The Kristet Utseende:

»En vacker dag på det bayerska slottet.
Tidigt 1700-tal, homosex i uppvärmd sal.
Läder och homosex, rött vin och havrekex.
Det vill vi ha!
Fjolla och aristokrat, nobelt blod och lyxig mat.
Det vill vi ha!«

Eller kanske inte …
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Tjusigt

"Eftersom Riotminds anger bl.a. Sleepy Hollow som inspiration tycker jag att 1800-talet gott och väl kan omfattas av beteckningen »1700-tal«."

Va? Sleepy Hollow utspelar sig till största delen år 1799, det är bara slutscenen som utspelar sig under 1800-talet. Så antingen har du tagit fel på året i filmen, eller så är du en gädda! Upp till bevis!


Storuggla, Hornblower goes CoC?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
Pris?

Samma storlek som drakarböckerna
Hårdpärm och 128 sidor
Och den naturliga följdfrågan blir: Ungefär i vilken storleksordning kommer priset att ligga?

/tobias
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Tjusigt

öh.. utspelas inte FROM HELL på sent 1800-tal? 1888 för att vara mer exakt?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Medeltal, för sjutton! [ANT]

kanske det kanske... men jag tycker att om man placerar ett rollspel i "vår värld" så blir det lättare att köpa "det overkliga" om man blandar upp det med bra research... som CoC... eller Western (Gillbringarna är ju tokbra på att ta fram en massa fakta för att göra western-myten trovärdigare).

but thats just me... tycker bara att GD verkar för bra för att de ska behöva hamna i nåt i stil med äventyrsspels gamla "det här kommer kidsen gilla" (sagt om rustningar med axelskydd i stil med dom som används i amerikansk fotboll - GW-inspirerat).

..nu pratar jag bara om det visuella i GD... har inte läst nåt av det än.
 
Top