Nekromanti göteborgsspelare sökes ( främst WoD och Shadowrun)

creepwood

Veteran
Joined
7 Jun 2005
Messages
15
Location
Göteborg
Har lämnat alla mina spelare nere i malmö sen ett par år tillbaka och inte riktigt fått kontakt med rollspelare i Göteborg än.

Jag bryr mig mindre om regler och tärningsslag (bortsett från Shadowrun då :gremgrin:)

Jag spelar väldigt gärna weenie kampanjer där karaktärerna inte är så väldigt mäktiga och inte har en drift att av att dominera världen osv utan är mer intresserad av att utforska beteende, känslor som hat, avund, svartsjuka, otrohet. och Annat agerande som skapar väldigt starka känslor som väldtäkt, politik, rasbrott. Men även lite classic vampire cloak and dagger bring down the hierarchy :gremlaugh:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Vilka åldrar hade du tänkt dig?
Den egentliga frågan är väl, hur gammal är du och hur mycket differans kan du ha på dina rollspelare...
 

creepwood

Veteran
Joined
7 Jun 2005
Messages
15
Location
Göteborg
Re: göteborgsspelare sökes ( främst WoD och Shadow

Jag är 27, och jag söker inte efter munchkins eller spel där det kommer upp en massa regelfrågor och gnatande under spel.

har inte tänkt så mycket över ålder, men myndiga får dom ju iaf vara. problemet med yngre som kommer in på rollspel numera kommer ofta från datorspelens rollspel och då handlar det rätt ofta om rollspela lite och sen slakta massa monster.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: göteborgsspelare sökes ( främst WoD och Shadow

Jag kan nog vara intresserad, kan kanske lyckas snacka in en eller två personer. Själv är jag 23 år och har inte spelat något WoD över huvud taget, men jag har läst igenom en grundbok till en av WWs produkter så lite har man ju fattat det.

Har en jäkla rollspelsabstinens också kan tilläggas, har inte lirat på över ett år (jag spelade inte ens på GothCon i år).

/Seinet Wintermute - Borde fan sova snart... skall ju börja på ett nytt liv :gremtongue:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: göteborgsspelare sökes ( främst WoD och Shadow

Hehe, jag har spelat rollspel i över 5 år och har även spelat WoD men jag är dock 15 :gremgrin:
 

creepwood

Veteran
Joined
7 Jun 2005
Messages
15
Location
Göteborg
Re: göteborgsspelare sökes ( främst WoD och Shadow

Jag får nog till att avböja då. Det kommer inte att fungera.

men jättetack ändå
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: göteborgsspelare sökes ( främst WoD och Shadow

Inga problem, lycka till med sökandet.
Om inte annat kan du ju gå med i någon förening...
 
G

Guest

Guest
Jag har lite svårt att spela vampyr (det passar inte mig bara, jag spelar väl helt ok men det känns inte bra), vilket jag gissar är den delen av WoD du tänkt dig så där kan jag nog inte vara med, men skulle gärna vara med på shadowrun eller om andra karaktärer är möjliga i WoD.
Jag är 20 idag, imorgon 21.
 

creepwood

Veteran
Joined
7 Jun 2005
Messages
15
Location
Göteborg
Re: göteborgsspelare sökes ( främst WoD och Shadow

Jag tror tyvärr inte att vi har så mycket i utbyte isf. :/
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Intresse finns. Skicka ett mail och/eller ett PM om du vill ses för att snacka spelande! Mer om mig går att läsa i min profil.

Är förresten själv på gång med att försöka dra ihop en grupp till en kampanj i spel jag skrivit men eftersom det är fantasy kanske inte just det är något som intresserar dig.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: göteborgsspelare sökes ( främst WoD och Shadow

Hur blir det med det hela, har inte fått någon respons på mitt visade intresse. Är min närvaro på spelsessionerna ej önskvärd eller är platserna fyllda?

/Seinet Wintermute - Skall lira lite World of Warcraft nu
 
Top