Nekromanti [Göteborg] - Spelare söker trevlig rollspelsgrupp

Dansken

Veteran
Joined
25 Jul 2013
Messages
2
Hej!

I juni kommer jag att flytta till Partille och söker därför en stabil och trevlig rollspelsgrupp i Göteborgstrakten som kan tänka sig att ta in en extra person. Jag är 24 år och har bott i Örebro ett antal år. Det kommer bli första gången jag bosätter mig i Göteborg och känner därför inga människor inom rollspelssvängen i dessa trakter. Därav tänkte jag pröva lyckan här på forumet för att försöka finna nya bekantskaper att spela rollspel med.

Jag har spelat rollspel i cirka 10 år. Började med drakar och demoner 6 och har sedan grottat ner mig i Trudvang och Götterdämmerung. Har även i väldigt begränsad omfattning provat på lite sci-fi, vampire samt DoD 4. Det jag främst uppskattar när det gäller rollspel är karaktärsutveckling, stämning och intriger, gärna mellan spelarna själva. Det viktigaste för mig är att få en möjlighet att kunna leva sig in i spelvärlden tillsammans och skapa en levande värld och historia. Ser gärna att spelandet hålls på en lagom nivå där betoning ligger på att ha roligt tillsammans men där man samtidigt försöker behålla stämningen. Jag skulle helst vilja hitta någon grupp som lirar Trudvang eller Götterdämmerung men kan även tänka mig att spela andra liknande typer av spel (med liknande typer av spel menar jag spel med samma setting, regelsystem har jag få synpunkter kring). Har aldrig spellett mer än enstaka gånger.

I övrigt skulle jag beskriva mig som en glad och trevlig prick som gärna sysselsätter mig även med andra nörderier så som brädspel, datorspel, magic med mera. Jag kan inte svara på i nuläget exakt hur ofta jag kan spela eller när jag kan börja då det kommer vara mycket med flytt och arbete till en början men skulle tycka att ungefär varannan vecka vore lagom att spela.

Om ni utifrån denna lilla beskrivning tror att jag skulle passa in i eran grupp eller om det finns andra som sitter i samma båt som jag och skulle vilja starta en grupp, får ni gärna svara här i tråden eller skicka ett pm så vi kan diskutera vidare. Fråga gärna om ni undrar nått mer.

Mvh, Dansken
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Hej och välkommen till forumet och Sveriges framsida!

Just nu (dock med lite avbrott) så leder jag Marvel Heroic Roleplaying, vilket definitivt inte är vare sig Trudvang eller Götterdämmerung, och jag bor i Mölndal som är typ förorten på andra sidan Göteborg. Men jag har funderingar på andra saker, och jag ska ha dig i åtanke i framtiden när jag postar saker som jag söker spelare till.

Med vänlig hälsning,

- Krille
Luna Lovegood said:
Jag kan nämna att det är snabbare att åka till Krille från Partille än från Bergsjön där jag bor och det tillkommer ingen extra avgift för att korsa två kommungränser då Mölndal och Partille båda ligger innom Göteborg+ taxan, nu är frågan varför åker inte jag till Partille för att ta mig till Mölndal, samma kostnad, kortare tid och man kan handla på Allum på vägen.
Dansken said:
Hej och tack så mycket!

Verkar vara ett väldigt trevligt forum. Har smygtittat ett tag men inte registrerat mig förrän nu.
Jag vet som sagt inte riktigt när jag kan ha tid att börja spela så framtida planer passar mig bra!
 

BroderFluff

Veteran
Joined
4 Jul 2005
Messages
42
Location
Göteborg
Välkommen till Götet! Och forumet :)

Vi är en grupp som spelar i Frölunda, vilket också är en bit från Partille (jag vet, jag bodde nämligen i Partille när jag flyttade hit). Vi kör varje helg och har två kampanjer som vi varvar mellan. Tyvärr är vi ganska fulltaliga just nu, och båda kampanjerna har löpt ett tag vilket kan göra det svårt att hoppa in. Men vi kommer säkert i framtiden kicka igång något nytt och då kan vi också ha plats att ta in nya, om du inte har hittat något innan dess. Vi spelar dock varken Trudvang eller Götter.

Annars så har jag hört rykten om att det ska finnas olika öppna rollspelsföreningar och allt möjligt annat konstigt här i götet. Inte så insatt då jag mest spelat med min grupp, men det var något gäng på GothCon som gjorde promotion för sig själva. De fanns både i Stockholm och Göteborg och hade något catchigt namn som jag tyvärr har glömt.
Pilzeman said:
De heter MiFF och bodde senast jag kollade i Spelets Hus, som ligger vid Stigbergstorget ungefär.
BroderFluff said:
Ah, ja så var det ja. Tack!
Dansken said:
Tack så mycket!

Får som sagt se när jag har tid att komma igång med spelandet så är även tacksam för att finnas i åtanke för framtida spelgrupper! Att jag vill spela Trudvang och Götterdämmerung beror mer på settingen, känslan och stämningen. Regler är jag ganska ointresserad av och kan anpassa mig till det mesta. Så även andra spel som liknar de ovan nämnda är intressant!

Vet någon av er om denna förening är aktiv? Spelets hus har jag hört talas om och tänker nog ta en sväng förbi då jag även spelar mycket brädspel.
BroderFluff said:
De var aktiva för ett par veckor sedan på GothCon och verkade väldigt glada att ta in nya spelare. De har en hemsida du kan titta på här: http://miffgbg.weebly.com/om-miff-gbg.html
 
Top