Nekromanti [Göteborg] Spelare söker grupp.

M4r00n

Veteran
Joined
4 May 2016
Messages
2
Hallå där.
Jag är en gammal rollspelare som har spelat större delen av mitt liv men de senaste 10 åren eller så har livet på något sätt kommit emellan. Jag e nu sugen på att börja lira lite rollspel igen och e öppen för allt mellan himmel och gjord. Vilket spel man spelar gör mig ingen större skillnad men jag föredrar fantasy. Jag e 36 år gammal och har något att av ett packat liv så jag letar efter att kanske spela 1-2 ggr per månad.
I övrigt är jag rätt så lättsam och gillar att spela med de flesta.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,822
Location
Göteborg
Hej! Vi är ett gäng som brukar samlas på lite drop-in-spel ibland. Förut körde vi typ en gång i veckan, men numera är det mer sällan. Vi har en Facebook-grupp som heter "Rollspel i Gårda" som man kan gå med i om man vill få uppdateringar när det vankas spel. Eller så kan man ge mig eller någon annan i gruppen (typ Björn den Gode här på forumet) sitt nummer så kan vi höra av oss med ett SMS, om man inte har Facebook.

Vi spelar ensessionsspel, och framförallt "indie"-spel, alltså enklare berättelsefokuserade spel. Det är helt okej att bara dyka upp någon gång ibland, när man har tid, eller bara komma en gång för att prova på. Det händer att vi knoppar av grupper för att spela kampanj, oftast sådär runt 4-8 speltillfällen. Dessa planeras då separat, utanför gruppen, men kan annonseras i gruppen för att se vilka som vill vara med.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Hej och välkommen till forumet!

Det finns en facebookgrupp som heter Rollspel i Göteborg där du också kan prova att leta efter medspelare.

Själv är jag just nu spelledare för en liten kampanj i Fantasy! samt spelare i en kampanj i Mutant: Maskinarium.

Jag hör av mig om jag hittar en öppning!
 

Tilak

Veteran
Joined
8 May 2016
Messages
1
Hej!
Vi är ett gäng på fyra rollspelare i våra bästa år 30 till 40+ som för närvarande håller på med en EON IV kampanj. Vårt mål är att spela en gång i månaden men eftersom vi är få, blir det problem så fort någon inte kan. Vi vore glada om vi kunde bli fler i vårt lilla gäng. Då kan vi förhoppningsvis få lite bättre kontinuitet i vårt spelande och det är ju roligare att vara fler!
Om man är intresserad så är det bara att skicka mig ett PM.
 

Speexster

Veteran
Joined
24 Jan 2018
Messages
1
Jag är en 34 årig kille som spelat drakar och demoner sen jag var 12, gått genom de flesta generationerna av spelet. Även neo i ett par år. Söker en ny grupp då jag äntligen har tid igen att spela. Mutant har jag bara lätt spelat men allt är av intresse.
 

Daft Dagger

Veteran
Joined
2 Mar 2018
Messages
2
Hej

Har plockat upp rollspelande igen för vet inte vilken gång i ordningen. Det är som att sluta röka. Är 40 år, bor i Kungsbacka, har spelat verkligen allt möjligt, i nuläget mest intresserad av spel med fokus på berättande snarare än regler. Är för närvarande spelare i D & D, men blir lite trött på hitta monster så vi kan levla upp baletten. Någon intresserad i trakten Gbg/Kungsbacka? Speexster?
 

Apelstav

Veteran
Joined
11 Mar 2018
Messages
2
Hej!

Jag har nyligen kommit igång med rollspelande. Har spelat lite Mutant och testade sedan att vara SL för ett scenario i DungeonWorld som börjar utvecklas åt en längre kampanj efter några sessioner. Skulle gärna hitta en grupp som jag fick vara spelare i dock, men är nog öppen för att vara SL i valfritt spel med PbtA-system.
 

Daft Dagger

Veteran
Joined
2 Mar 2018
Messages
2
Hej

Jag skulle absolut kunna tänka mig att spelledare Mutant! Det har varit mitt favoritspel sedan 1985....
Har även spelat Dungeonwprld och gillar idén med ”moves” i Ptba.

Jakob
 

Orizard89

Veteran
Joined
16 Mar 2018
Messages
1
Hellu :) ny här. letar efter nån att spela D&D 3.5,4,5e mestadels med över skype och även live tabeltop :) Har spelat D&D iallafall minst tio år och vill hitta en grupp som spelar rätt frekvent :)
 
Top