Nekromanti [Göteborg] Söker spelgrupp

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Hejsan

Jag flyttar till Göteborg nu i juni efter flera år utomlands och är riktigt sugen på rollspel- och/eller brädspel. Är det någon som hr grupp eller kan tänka sig att spela?

Jag är 25 år har spelat rollspel sedan jag var 13 och spelat (mycket) Drakar o Demoner Trudvang, Eon, Mutant, Noir och Western. Lite har jag spelat Coriolis, Andra Imperiet, Västmark och Fallen Reich. Bara svenska rollspel som ni ser men är samtidigt öppen för alla typer av spel. Bland brädspel älskar jag Fantasy Flight Games och Arkham Horror framförallt!

Jag har spelat men också spellett väldigt mycket. Framförallt Eon och Noir älskar jag att spelleda och har stor kunskap om världen, reglerna o stämningen i de olika spelen.

Är det någon som vill spela eller har någon ledig plats i spelgrupp?
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
Vi är ett gäng som precis ska starta upp ett spel med Trudvang, 30-årsupplagan. Vi är fem personer så det är fyra spelare som läget är nu. Det finns säkert plats för hos oss för dig om du vill. Dock är jag på resande fot just nu, så vi tänkte starta efter midsommar.

/j
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Låter kanoners då jag flyttar till gotet forst efter midsommar. Ska fixa lite med lagenhet och sånt forst men jag ar absolut intresserad om ni tycker det ar ok med en till.

Ar DoD 30års upplagan Riotminds version eller någon annan? Riotminds var mitt forsta rollspel men har inte spelat något annat av utgåvorna.Inget hinder som jag ser det.
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Likaså ar nogon intresserad att SPELA Eon eller Noir pillar jag garna med lite spelmoten och såsom SL om någon har det intresset. PMa mig bara eller svara i inlägg.
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
Jag har inte spelat med Trudvangreglerna, men det är ganska enkla rulla T20- regler. Vi hade tänkt spela Vildhjarta och så vidare, och om du redan spelat dem och vill var spelledare fungerar nog det också bra. Eller det kanske är speciellt Eon du vill spelleda inom fantasy.

/j
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Oja. Vildhjarta är formodligen det bästa scenariot jag spelat. Har tyvärr läst äventyret men det var väldigt länge sen och jag kan absolut hålla ett bra pokeransikte och spela en mer bakgrundskaraktär i de lägena. Jag spelar gärna detta. Sen kanske jag kan spelleda ett scenario Noir eller Eon eller så om någon är på. Noir framfrallt brukar vara ett enda spelmote som krävs.

Jätteroligt iaf.Hor gärna av dig hur det blir och när ni planeras att motas.
 
Top