Nekromanti [Göteborg] Söker spelare till ny rollspelsgrupp

Andrielnr

Veteran
Joined
29 Jul 2016
Messages
15
Hej!

Jag är nyinflyttad till Göteborg för studier och tänkte skapa en rollspelsgrupp som kan ha lite roligt på helgerna. Tanken är att gruppen generellt ska kunna träffas en dag/kväll varje eller varannan vecka och spela något system. Jag kan själv leda Vampire: The Masquerade, Pathfinder och Shadowrun, men har ytterst lite vana med andra system. Skulle föredra om spelarna själva är lite äldre (20+) och vana vid åtminstone ett eget system men detta är självklart inget måste.

Jag skriver för närvarande en Vampire: The Masquerade kampanj satt i Torronto kring vår tid (c.a 2014) som kan agera som första kampanj om det passar de som vill gå med.


MVH
Andreas
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Låter intressant, väldigt intressant, tyvärr är jag väldigt osocial för tillfället och hade nog inte klarat det, men jag kan peta på några vänner och visa dem denna tråden.

Sedan oavsett om du är intresserad av det så kan det alltid vara trevligt att veta lite mera. Är det en social, handligskraftig, drama fokuserad eller backstabbig grupp du söker (taget från de spelgrupper jag upplevt i de specifika spelen men det kan ju finnas fler)?

/Luna Lovegood
 

Andrielnr

Veteran
Joined
29 Jul 2016
Messages
15
Tack så mycket. Skulle vara jättekul om du kunde göra det (och självklart även kul om du når en lite mer social punkt och också hänger på!).

Jag har haft mest erfarenhet med en grupp som är mer åt det drama-inriktade hållet och det är därav det jag föredrar men skulle även gärna få testa att leda en mer backstabbig grupp då jag aldrig gjort det förr. Kampanjerna jag skriver har en tendens att bli mysterier så kanske inte så jättebra för folk som vill ha konstant combat.

/Andreas
 

MenDuEnKofta

Veteran
Joined
12 Aug 2010
Messages
8
Location
Färila
Du menar att jag äntligen skulle få göra en roll som är dålig i strid men fortfarande intressant att spela, med egna styrkor utanför slagfältet? Jag är så på!
 

Joakim

Veteran
Joined
19 Oct 2014
Messages
12
Jag är helt klart intresserad! Jag är 27 år och har saknat att spela rollspel. :)
 

fabianlund

Veteran
Joined
24 Feb 2007
Messages
158
Jag är helt klart intresserad. Kan vid behov/önskan spelleda både Coriolis och Mutant år noll.
 

Andrielnr

Veteran
Joined
29 Jul 2016
Messages
15
Perfekt! då har vi 4 pers nu. så sålänge vi lyckas hitta en eller två till så är det bara att börja försöka hitta tid och plats! :)
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag har en intresserad, men han gillar inte forum så mycket, finns det något annat kontaktsystem som du gillar Andrielnr (skype, mail, discord och eventuellkt facebook(som jag inte har själv därav osäker)) som jag kan skicka kontaktuppgifter via pm till dig med?

/Luna Lovegood
 

Andrielnr

Veteran
Joined
29 Jul 2016
Messages
15
skype eller facebook skulle vara lättast då det är de medier som jag konstant är nåbar via. :)
 

Andrielnr

Veteran
Joined
29 Jul 2016
Messages
15
Hej igen, efter lång tid!

Vi har nu tillräckligt med spelare för en kampanj! Så då är frågan vilka tider och platser som skulle vara fördelaktiga. Ge gärna förslag på platser och vilka tider ni har tid (helst även hur långa sessioner ni föredrar/klarar av). Ni kan även PM:a mig med era gmail:addresser också så kan jag dela google drive:foldern med alla böcker också!

MVH
Andreas
 

Snake490

Veteran
Joined
18 Aug 2016
Messages
14
Hej!

Ny till rollspelsfronten men är intresserad av att spela och undrade om ni kan få plats med en extra person.

När det gäller tider så kan jag spela alla dagar förutom onsdag och fredag 15-17.
Undrade också om jag få komma med i gruppen är det okej att kanske rollspela i tredje person ibland och kan man prata med sin egen röst? Som sagt helt ny till rollspel men är intresserad.
 

Andrielnr

Veteran
Joined
29 Jul 2016
Messages
15
Inga problem! tror vi blir precis max spelare om vi har med en till! :p
ska bara invänta de andras tider och dylikt!
 

MenDuEnKofta

Veteran
Joined
12 Aug 2010
Messages
8
Location
Färila
PM skickat! Har tyvärr inget förslag på plats, men jag kan alla dagar efter 17 än så länge (funderar dock på att boka upp måndagar och onsdagar till annat, men är ännu i planeringsstadiet där).
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Snake490;n193874 said:
Hej!

...är det okej att kanske rollspela i tredje person ibland och kan man prata med sin egen röst?
Nu är jag inte inblandad i denna grupp, men generellt är min erfarenhet att både och är ok!

Dock, om du kan förställa rösten till Morgan Freeman och rollspela i tredjeperson, så är det i regel ett grovt etikettsbrott att inte göra det! ;)
 

Snake490

Veteran
Joined
18 Aug 2016
Messages
14
På föreningen som jag bor på kan man hyra en lokal tyvärr så är det ganska dyrt (200kr) dock så är parkeringen billigt. (2kr i timmen)

Förhoppningsvis kan vi hitta ett billigare ställe men det är ett alternativ och om vi delar priset per medlem så blir det lite billigare.

Lokalen ligger på Basungatan 18 vid Västra Frölunda (nära Frölunda Torg)
 

Andrielnr

Veteran
Joined
29 Jul 2016
Messages
15
Tänkte annars kolla om man kan boka in en tid varje vecka eller varannan på typ spelens hus eller studiefrämjandet :)
 

Snake490

Veteran
Joined
18 Aug 2016
Messages
14
Låter bra tror dock man måste vara med i en förening för att hyra en lokal i spelets hus men det skadar aldrig att kontakta dom för att se om detta stämmer eller inte.

Båda studiefrämjande lokalerna verkade också se bra ut och är förhoppningsvis lite billigare än mitt alternativ.
 

Andrielnr

Veteran
Joined
29 Jul 2016
Messages
15
gratis i studiefrämjandet om man har en studiecirkel som är gratis tror jag :) (därav försöker jag starta en studiecirkel och ska få mer info under nästa vecka)
 
Top