Nekromanti [Göteborg] Söker några spelare till Dungeon World

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Om vi är oss mig kan vi äta tillsammans innan om ni skulle vilja, men då måste det nog vara på helgdagar, jag jobbar 8:00-16:45 på vardagarna.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag bor på Ättehögsgatan, en hållplats från Munkebäckstorget. Det är 12 minuter från centralstationen med linje 1 eller 17.

Men innan vi börjar kolla på spelares hemmiljöer kanske vi borde slå fast speldagar (Doodle?), så att jag vet att jag kan vara med. Och som sagt, jag vill inte vara med i en alltför stor grupp. Bolongo, har du tänkt dig en speciell storlek eller vill du att gruppen ska vara öppen för alla som är intresserade?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Arvidos MC said:
Jag bor på Ättehögsgatan, en hållplats från Munkebäckstorget. Det är 12 minuter från centralstationen med linje 1 eller 17.
Okej, själv är jag ungefär 25 minuter från centrum, så du är mer central då. :gremwink:

Arvidos MC said:
Men innan vi börjar kolla på spelares hemmiljöer kanske vi borde slå fast speldagar (Doodle?), så att jag vet att jag kan vara med. Och som sagt, jag vill inte vara med i en alltför stor grupp. Bolongo, har du tänkt dig en speciell storlek eller vill du att gruppen ska vara öppen för alla som är intresserade?
Ingen har protesterat mot tisdagar ännu.
Jag håller med om max 5 spelare förutom mig. 4 vore idealiskt.
 

DMSven

Veteran
Joined
11 Feb 2010
Messages
7
Location
Göteborg
Tisdagar funkar för mig.
Tog en titt på Dungeon World och det verkar som ett ganska speciellt system. Tror jag skulle gilla det. De verkar ha lånat en hel del från D&D.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
MrAtoni said:
Men för folk som jobbar så kan det vara bra att specificera om det handlar om hela dagen, eller bara kvällar.
Nej, jag förstår att många är upptagna på dagarna, och det ingår som sagt i DW-konceptet att sessioner inte skall vara jättelånga, så vi kan hålla oss till kvällspass.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag kan aldrig på tisdagar men jag var ju tveksam från början. Nu måste jag meddela att det inte går alls, det blir för mycket helt enkelt, vi har precis startat upp en kampanj i More Than Human så jag håller mig till den.

Jg kanske kan få höra av mig om läget förändras?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
BMOC said:
Jag kan aldrig på tisdagar men jag var ju tveksam från början. Nu måste jag meddela att det inte går alls, det blir för mycket helt enkelt, vi har precis startat upp en kampanj i More Than Human så jag håller mig till den.
Det är OK, jag tror vi har nog med spelare ändå.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jo, jag förstod att det var så men jag ville ändå höra av mig så att säga. Hoppas ni får det roligt!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Funkar för mig.

Jag slutar jobba 1700 och jobbar i Brunnsparken, från vilken jag borde kunna ta mig var som helst hyfsat snabbt.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,075
Location
Ereb Altor
Om det börjar på tisdag kan jag sannolikt stuva om. Men bara om jag får spela halfling paladin! :gremwink:
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Måns said:
Om det börjar på tisdag kan jag sannolikt stuva om. Men bara om jag får spela halfling paladin! :gremwink:
Tja, det är väl inget svårt att göra en reskin. :gremwink:
 
Top