Nekromanti [Göteborg] Söker några spelare till Dungeon World

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag är intresserad, dock kommer jag med största sannolikhet vara hyfsat upptagen under just juni-juli men jag kollar närmare och ger klarare besked framöver.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Med Facebook-svaren inräknade så har vi nu 2 hyfsat säkra, 2 "kanske" och 1 "antagligen inte".

Det är en OK skörd så långt. Kan vi hitta 1 säker person till så kör vi igång. :gremcool:
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,075
Location
Ereb Altor
Bolongo said:
Med Facebook-svaren inräknade så har vi nu 2 hyfsat säkra, 2 "kanske" och 1 "antagligen inte".

Det är en OK skörd så långt. Kan vi hitta 1 säker person till så kör vi igång. :gremcool:
Jag är med om tiderna och upplägget passar :gremsmile:
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Måns said:
Jag är med om tiderna och upplägget passar :gremsmile:
Jag är rätt så flexibel. Nästa vecka kan jag måndag, tisdag eller fredag eftermiddag. Veckan efter det har vi dessutom nationaldagen tillgänglig. Och ytterligare en vecka framåt så öppnas torsdagar och söndagar i allmänhet upp.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Generellt sett kan jag tisdagkvällar, onsdagkvällar, ibland torsdagkvällar, samt lördag eller söndag om det inte är för tidigt. Måndagkvällar är jag upptagen på, och fredagar är jag död.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,075
Location
Ereb Altor
Och rent generellt kan jag inte helger, och mina barn har kvällsaktiviteter någon vecka till. Sedan blir det enklare.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag är också intresserad. :gremsmile: Jag gillar story games, improteater, improrollspel och har mycket erfarenhet av Apocalypse World/Dungeon World.

Upptagen udda måndagkvällar och jobbar sent på onsdagskvällar. Ofta upptagen på fredagkvällar. Söndagar är jag ledig efter 13:00 = Perfekt speltid för mig.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Ni som är intresserade kan ladda ned de karaktärer man kan välja bland från denna sida.

Om ni vill förstå de spelmekaniska delarna behöver ni veta att alla tärningsslag görs med 2d6 om inget annat anges.

Den viktigaste poängen är nog ändå att varje klass bara kan finnas en gång i gruppen. Anledningen är att en "klass" i detta spel, namnet till trots, representerar en unik individ i varje spelvärld. Det må finnas många "krigare", men bara en enda person har just den kombination av förmågor som utmärker The Fighter.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Jag tror vi har tillräckligt många nu.

Ganska säkert: Krille, Arvidos MC, DM Sven, Mr Atoni.

Hyfsat säkert: Måns.

Osäkert: BMOC, Klas.

Tid? Jag uppfattade det som att de flesta föredrar vardagkvällar. Det är helt OK för mig också.
Åtminstone till en början verkar tisdagar vara det som passar bäst för de flesta, eller?

Plats? Hemma hos mig är förstås en möjlighet, men jag har lust att bryta mig ur bekvämligheten lite och hitta alternativa miljöer.
Jag kan tänka mig att exempelvis spela på café, om det finns något som tolererar oss (som gamla Krasnapolsky, saligt i åminnelse...)
Vid fint väder skulle man till och med kunna spela utomhus, säg i Slottskogen. :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har en sweet soffa hemma.

För alternativa miljöer, kanske göra en studiecirkel och få tillgång till en konferenslokal/klassrum? Vi repar t. ex varje söndag på Falken.

Skulle vi bli mer än 5 spelare + spelledare så drar jag tillbaka min anmälan, det är lite över min smärtgräns på antal spelare. Men då blir det ju mer utrymme över till kvarvarande. :gremsmile:
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Arvidos MC said:
För alternativa miljöer, kanske göra en studiecirkel och få tillgång till en konferenslokal/klassrum?
Är det någon som är med i en SVEROK-ansluten förening? Då kanske man kunde använda "spelets hus".
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Bolongo said:
Arvidos MC said:
För alternativa miljöer, kanske göra en studiecirkel och få tillgång till en konferenslokal/klassrum?
Är det någon som är med i en SVEROK-ansluten förening? Då kanske man kunde använda "spelets hus".
Pilzeman är med i vår grupp och är med och driver Spelets Hus. Han fixade in oss på något sätt. Det lättaste vore kanske att gå med i Eldar som huserar där.

Men vi återgick snart till att spela hos mig igen, det kändes lite trångt och omysigt.
 
Top