Nekromanti [Göteborg] Söker 1-3 spelare till Hjältarnas Tid

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,123
Location
Göteborg
Eftersom min gamla spelgrupp ofta är svår att koordinera (dessa vuxna människor med sina "liv"...) tänker jag starta upp en andra grupp och försöka åstadkomma något slags varannan-vecka schema.

Jag har värvat 2 spelare redan via Facebookgruppen Rollspel-Göteborg, och de verkar vara relativt nya i hobbyn så jag tänkte detta vore ett utmärkt tillfälle att testa Krilles nya, uttalat nybörjarvänliga, spel!

Min ideala gruppstorlek är mellan 3 och 5 spelare, så jag behöver några till. Alla är välkomna, från n00bs till grognards!

Vad kommer det att vara för typ av kampanj? Det vet jag inte än. Jag tror starkt på att ha en "session zero" där alla spelarna får ha input i hur upplägget skall vara.
 

LordMarlowe

Veteran
Joined
15 May 2013
Messages
100
Location
Göteborg
Hej där. Jag är en glad och erfaren rollspelare som dessutom blivit lite inblandad i att skriva en grej till spelet. Så det skulle faktiskt passa mig utmärkt att spela det med er grupp. Hör av dej!
 

Snake490

Veteran
Joined
18 Aug 2016
Messages
14
Jag är en nybörjare till rollspel men är intresserad av att lära mig spela. Så det är bara att höra av dig med en tid och plats om du vill ha mig i gruppen.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,123
Location
Göteborg
Med Marlowe och Snake har jag nu 4 spelare, vilket är ganska lagom. Jag kan tänka mig att lägga till en femte, men bortre gränsen för att höra av sig är när jag lägger vantarna på spelet. Det vill säga helgen 3-4 september.
 

Megnifrid

Veteran
Joined
30 Aug 2016
Messages
4
Tjenare! Jag är en relativt erfaren spelare och vill jättegärna vara med! Har velat spela rollspel igen ett tag nu, efter en tids uppehåll. Vore superkul om man kunde haka på!
 

Megnifrid

Veteran
Joined
30 Aug 2016
Messages
4
Tjenare! Jag är en relativt erfaren spelare och vill jättegärna vara med! Har velat spela rollspel igen ett tag nu, efter en tids uppehåll. Vore superkul om man kunde haka på!!
 

Snake490

Veteran
Joined
18 Aug 2016
Messages
14
Välkommen förhoppningsvis så har han kvar en plats för dig. Var det möjligtvis dig jag kontaktade på Facebook idag på gruppen rollspel - Göteborg?
 

Snake490

Veteran
Joined
18 Aug 2016
Messages
14
Låter bra, skönt att hjälpa någon annan när jag själv har fått mycket hjälp både här, Facebook och roll20.
 

Rippie

Veteran
Joined
11 Oct 2016
Messages
1
Hej, låter som det kan vara kul. Jag är gärna på även om jag inte vet speciellt mycket om rollspelet ifråga. :)
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,123
Location
Göteborg
Vi har en rekryt på gång, men om den av någon anledning fallerar så hör jag av mig!
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,123
Location
Göteborg
Ännu en uppdatering.

Det verkar vara den svåraste saken i världen att sy ihop en ny spelgrupp som är stabil?

I vilket fall behöver vi återigen en ny spelare. Hör av er!
 
Top