Nekromanti [Göteborg] Rollspel

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag hade tänkt att starta en ny Rollspelsgrupp, och hittills är det bara jag i den. Men om ni är intresserade och har frågor eller något, skriv de i tråden så ska jag svara så gott jag kan. Jag bor nästan i centrala Göteborg och kan ta mig nästan vart som helst vart vi nu ska spela. Jag kan på vissa kvällar och eftermiddagar men jag är mest ledig på helgerna. För mig så spelar det ingen roll om ni är professionella rollspelare eller har nyss börjat. Däremot är jag helst en spelare men om det behövs kan jag försöka spel leda, men förvänta er inte att jag är så bra på det, för jag har bara varit spelledare i 2 äventyr innan. Men som jag sa, skriv alla frågor eller intresseanmälan i tråden nedanför. :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Livspussel fram till efter Kristi Flygare gör det lite meckigt att ge mig på något just nu.

Så det bästa jag kan lova under närmaste månaden är typ en spontan kaffe med rollspelsmakande på något lämpligt kafé i närheten av Brunnsparken under vardagseftermiddagar med kort varsel.
 

Laddeus

Veteran
Joined
19 Nov 2010
Messages
12
Location
SE
Jag är sugen på att spela.
Dock känner jag att jag vill använda mig av roll20.net då jag inte alltid har tid att ge mig iväg, och spendera en halv-hel dag, för rollspelande.

Så behöver ju inte vara enbart med göteborgare såklart.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Det skulle kunna vara trevligt, då skulle jag kunna passa på att få lite tips av ett pro! ^^
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Det är okej med roll20 för mig så länge jag har åtminstone någonting att rollspela xD jag känner mig naken utan rollspel >_>

Men det skulle vara roligt att testa roll20, har du kört på det innan?
 

LordMarlowe

Veteran
Joined
15 May 2013
Messages
100
Location
Göteborg
Hej där Max. Jag är en trevlig herre från Göteborg som länge har saknat en grupp att rollspela med. Hör gärna av dig till mig så kan vi prata mer...

/ Erik
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Ja, som ni (som läser detta) inte vet är att jag och Erik (han som skrev ovanför) började gruppen nyss. Han kommer att spelleda Mutant för de som vill vara med. Jag kommer då att vara en spelare och vi har 2 platser kvar för spelare. Skriv gärna om ni är intresserade eller har frågor.
 

comma

Veteran
Joined
19 May 2013
Messages
1
Location
Göteborg
Jag är lite sugen faktiskt. Jag har spelat mycket EON, men även testat Mutant och andra rollspel. Bor i centrala gbg och är student så har ganska mycket tid för egen planering.

//Oscar
 
Top