Nekromanti [Göteborg] Nights Black Agents

LordMarlowe

Veteran
Joined
15 May 2013
Messages
100
Location
Göteborg
Nights Black Agents är ett thriller/skräckrollspel som utgår från Gumeshoe-reglerna, ett system som jag råkar vara tämligen förtjust i. Här gestaltar rollpersonerna före detta hemliga agenter, brända spioner, underrättelseoperatörer som verkat i skuggorna och som plågas av sitt förflutna. Nu blir de involverade i en kamp på liv och död när de börjar nysta i en mörk konspiration, en global sammansvärjning i vars centrum finns något som är mer än mänskligt. I brist på bättre - låt oss kalla dem vampyrer. Ni vet att de finns nu. Och de vet att ni vet. Nu handlar det om att jaga eller jagas. Det kommer att bli en lång natt.

Tänk Jason Bourne eller George Smiley vs. Dracula så har ni en ganska bra bild av vad det handlar om. Jag söker mogna, seriösa spelare för vilka ROLLspelande är det viktiga. Det hade varit kul om det gick att få en blandning av kön och bakgrunder i gruppen.

***

Jag bor i Göteborg och söker iförsta hand spelare här för att kunna träffas fysiskt och spela. Men jag kan ev. tänka mig att leda en grupp via Roll20 om det skulle vara så. Tänker att vi kanske kan träffas varannan vecka eller så. Hör av er om det låter intressant..

/ Erik
 
Top