Nekromanti [Göteborg] Improteaterpremiär

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Som många av er säkert märkt spelar jag improvisationsteater. Vår grupp Improsaurus (Facebook-sidan) har premiär för våran första föreställning om en vecka. Vill man se mig på scen eller se en improviserad dramakomedi så borde man komma!

"Sånt som händer" spelas i Falken, Falkgatan 7 (I "Lillan")

22/2 16:00 (Jag är konferencier)
1/3 16:00 (Jag är konferencier)
12/4 17:00 (Jag spelar)
26/4 17:00 (Jag spelar)
24/5 17:00 (Jag spelar)
31/5 17:00 (Jag spelar)

Boka biljett på improsaurus.se@gmail.com (60 spänn)

Facebookevent
Evenemang i GP-guiden
 

Jonas Ferry

Swordsman
Joined
22 Feb 2005
Messages
447
Location
Stockholm
Vad skoj, Arvid! Jag har gått flera kurser hos Stockholms improvisationsteater sedan jag flyttade hit. Man kan använda mycket från rollspelen i sitt improviserande, och mycket från impro-teatern i sina rollspel.

Jag har inget Facebook-konto. Kan du berätta något om impro-gruppen? Har ni träffats på nån kurs? Är ni ett gäng som har dragit igång det här helt på egen hand? Har du spelat något inför publik tidigare?

Om det här inte är en diskussionstråd så får du fortsätta prata där det passar. Jag vill gärna veta mer.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jonas Ferry said:
Vad skoj, Arvid! Jag har gått flera kurser hos Stockholms improvisationsteater sedan jag flyttade hit. Man kan använda mycket från rollspelen i sitt improviserande, och mycket från impro-teatern i sina rollspel.

Jag har inget Facebook-konto. Kan du berätta något om impro-gruppen? Har ni träffats på nån kurs? Är ni ett gäng som har dragit igång det här helt på egen hand? Har du spelat något inför publik tidigare?

Om det här inte är en diskussionstråd så får du fortsätta prata där det passar. Jag vill gärna veta mer.
Visst, Jonas!

Jag är ledare för gruppen och den som samlat ihop spelarna, med det uttalade syftet att skapa, träna in och sätta upp föreställningskoncept. Vi är sju pers. Alla som är med är folk jag träffat på olika improkurser från 2010 till 2012, förutom Nils som jag träffade på en konferens.

Det här är vårat första koncept, en sorts karaktärsdriven dramakomedi där vi använder det förflutna på ett fiffigt sätt, som rör sig mellan punkterna weirdness, realism och hysterisk humor ungefär. :gremsmile: För de flesta av oss är det första gången vi sätter upp en helt egen föreställning för publik, men vi har haft flera kursuppspel och annat tidigare.

Vad mer? Det är en bra grupp och ett bra koncept! :gremsmile: Om du inte har Facebook kan du kolla på GP-länken istället, det står en liten text där och så är det en bild på mig som äter en semla, för det var artsy tyckte jag.
 
Top