Nekromanti Göteborg/BSK: spelgrupp eftersökes

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Jag kommer att behöva genomföra ett speltest av ett regelsystem under november och söker därför efter en lämplig spelgrupp. Inga särskilda krav finns, vare sig på ålder eller erfarenhet, men spelare bör ha spelat rollspel (och helst i fantasygenren) tidigare. Såväl enskilda rollspelare som föreningar och befintliga spelgrupper får gärna höra av sig.

Eftersom jag även är på jakt efter en lämplig spellokal för speltestet, så premieras befintliga spelgrupper med egen spellokal. (Det behöver inte vara en egen föreningslokal eller liknande, utan jag är bara ute efter att utnyttja den lokal ni vanligtvis använder när ni spelar.) Ett annat alternativ är att vi bestämmer träff på Borås spelkonvent, som arrangeras under Alla helgona-helgen (hemsida).

I första hand handlar det om ett enstaka äventyr i fantasymiljö (en eller högst ett par spelmöten), men det finns även möjlighet till fortsättning i form av kampanjspelande. Jag behöver nämligen även speltesta en minikampanj så småningom. Om det går bra så finns heller ingen bortre gräns för hur länge kampanjen egentligen kan fortsätta.

Intresserade hör av sig till mig privat, antingen via ett PM eller via e-post (se min profil). Mer information om rollspelet som kommer att spelas finns på min blog (länk längst ned i inlägget).

/Pauli "Baldyr" Paananen
 
G

Guest

Guest
Jag har lokal och är intresserad, jag är mitt i en flytt nu, sedan kommer mijn nya lägenhet vara perfekt för rollspel.
Tyvärr har jag inte råd att åka till bsk iår, men om det blir något med en grupp så erbjuder jag lokal om jag kan vara med.
 
Top