nano
Diehard, death or glory Toad
- Joined
- 25 Apr 2019
- Messages
- 661
Finns det saker i olika spel som gör låga värden intressanta? Som att ett lågt värde leder till anpassningar i spelstilen, att olika kombinationer av starka och svaga GE ger distinkta beteenden.
Något som gör att man inte bara blir allmänt sämre, eller får bara mindre valfrihet, utan att kunna anpassa sig till en meningsfull grad.
I datorspelet Disco Elysium finns t.ex. inverterade passiva skill checks som slår till när man har under vissa värden, och gör att karaktären missuppfattar saker, och i många fall leder misslyckade slag också framåt och på mer intressanta sätt än de lyckade.
Något som gör att man inte bara blir allmänt sämre, eller får bara mindre valfrihet, utan att kunna anpassa sig till en meningsfull grad.
I datorspelet Disco Elysium finns t.ex. inverterade passiva skill checks som slår till när man har under vissa värden, och gör att karaktären missuppfattar saker, och i många fall leder misslyckade slag också framåt och på mer intressanta sätt än de lyckade.