jag känner tyvärr inte till något bra program men jag är också intresserad...
Jag undrar om det är någon som känner till ett bra program för att göra kartor över hus i och så gångar och labbyrinter...
Så helt enkelt... hur gör man snygga kartor?
(Det här får även räknas som svar på PM:et jag fick av dig Nofux)
Jag har använt programmet VISIO för att göra de flesta av alla kartor jag gjort. både när det gäller byggnader och områden av olika storlek. De flesta av dessa kartor finna att betrakta på den här sidan.
Den karta jag är mest nöjd med återfinns däremot här.
Den består av handritade konturer och ett tomt pergamentark som jag hittat någonstans på nätet (ja det var tillåtet att använda det för icke komersiellt bruk) och sedan har jag lagt ihop och färglagt det hela i photoshop.
Jag skulle vilja säga att man då måste ha något jag inte har...
Nämligen talang att rita.
Om man kan göra det på datorn så får man hjälp med möbler och hus osv...
De raka strecken mm som inte behöver likna något mer än väggar klarar jag av
Det finns ett fräsht litet program som heter Fractal Mapper som, trots att det är lite omständigt, funkar finfint till att göra egenhändigt komponerade världskartor. Fraktalsystemet bidrar dock med viss spänning då man inte riktigt vet hur det kommer att se ut. Dessvärre vet jag inte var man ska få tag på det efetrsom jag laddade hem det på DC. Det borde dock inte vara alltför svårt att komma över.
Man kan göra konturer av en världs karta med PS.
Genom att först rendera moln( Render>Clouds) och sen leka med "tröskelvärden"(Edit>Threshold??)
resten blir nog lite svårare...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.