Nekromanti göra egna vapen...

G

Guest

Guest
e de smart att lägga in regler på hur man smider egna vapen... de e ju bra för att då kan man jö göra ett vapen man e stolt över och inte de gamla tråkia vapnen som står i boookeen! men i så fall e de när man gör gubben man ska göra det eller låta gubben smida vapnet i spelet... eller båda?!?!
fast då kan ju inte en /images/icons/baby.gif va bättre än en /images/icons/clever.gif
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"e de smart att lägga in regler på hur man smider egna vapen..."

Koncentrera dig på att göra resten först.
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Med tanke på att det tar flera år att bli en bra svärdssmed, så låter idén inte särskilt bra. Ska "gubben" lära sig att väva och sy, så han slipper de gamla tråkiga kläderna på samma gång? Som Krille sa: koncentrera dig på resten först.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Som krille sade: koncerntrera dig på resten först

Men annars så ser jag inget som hindrar. Rollpersonen bör då ha lärt sig att smida när han gjordes, eftersom det tar sån tid att lära sig. Det finns väl dock inget som hindrar att han smider vapen i spelet.

Men, som sagt, sådana här regler kan komma på tal först efter att du har gjort större delen av regelsystemet klart plus i princip hela spelvärlden.
 
Top