Nekromanti Gör mig en spellista! Tema: Trolldom

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Arfert;n71972 said:
???

Med magiduell och allt! :D

Hårdrockarclownen said:
Ooooh, apropå Coka Nostra så har de en låt som heter Brujeria också (Häxeria typ) men den handlar mest om att vara hög och knäpp.
Tycker du den ska vara med eller int'?

Jag har skippat The Witch av The Sonics för hon trollar inget i texten. Det gör inte trollkarlen i The Wizard av Uriah Heep heller tyvärr. Buuu!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Mr Crowley - Ozzy Osbourne
Pinball Wizard - The Who (det är inte kanske lite outtalat om det verkligen rör sig om trolldom, men...)
The Wizard - Black Sabbath
Black Magic Woman - Santana
Ride a White Swan - T Rex
The Witches Promise - Jethro Tull
 

Nils of Light

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
24
Nile - Papyrus containing the spell to preserve it´s possessor against attacks from he who is in the water
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Nils of Light;n72050 said:
Nile - Papyrus containing the spell to preserve it´s possessor against attacks from he who is in the water
Damn, mer klockrent än så kan det väl inte bli i det här sammanhanget! :D

Lagt till de nya förslagen med undantag för Ride A White Swan för jag kunde inte för mitt liv förstå mig på vilken version jag borde ta. Nåt tips Måns? Hittade ingen på Spotify som verkar motsvara originalsingeln.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Tack för bidrag hörrni! 48 låtar och nästan 4 timmar speltid har det blivit. Jag ska sätta ihop en kortversion men det lär dröja några dagar innan jag funnit ro till det.

Men, ny vecka ny spellista? Jag vill nominera Eksem att starta nästa, men chrull som reserv. What say you?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Nu är kortlistan ”Lite trolldom” klar. 18 låtar, 1h 11m. Den finns här (direktlänk) eller så kan du söka på den i Spotify med den här koden.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Nu har det nästan gått en vecka sen Eksem och Chrull blev nominerade, kan man få en status rapport?

/Luna Lovegood
 
Top