Nekromanti Gör Hans vilja

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Gör Hans vilja
Gryningen silar in solens första strålar genom fönstret. Han vänder huvudet mot det rödgula ljuset. Dags att stiga upp. Han vänder sig långsamt åt sidan och sätter sig upp. Varje morgon verkar ledvärken lite värre. De stela benen når precis ner till golvet. Han sitter ett tag på sängkanten, som för att ta sats ut i dagen. Blicken vandrar till fönstret, det blir en vacker dag idag. En knotig hand gnider hakans skäggstubb och med en kraftansträngning reser han sig ur sängen.
Det lilla rummet... (4838 fler tecken)

Gå till artikeln
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Trevligt och välskrivet, tycker jag. Är det tänkt att vara helt fristående eller hör det ihop med något annat du gör?
 

Yheela_UBBT

Veteran
Joined
21 Mar 2005
Messages
100
Tack!
Egentligen skriver jag ihop en värld med tillhörande äventyr... men i somras infann sig idén med "Hennes Öga", senare kom denna och även fler...
Dessa berättelser är bakgrunden till den folkvandring som skett i min lilla värld... historia helt enkelt.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Sånt är alltid trevligt. Det ger lite mer feeling för världen och gör läsaren intresserad. Jag försöker själv göra likadant med varierande resultat. Just att göra världen mer levande genom exempel av det här slaget och andra ser jag som en mycket viktig del i rollspelsskapande. Lycka till med resten!
 

mr_si

Warrior
Joined
4 Oct 2007
Messages
242
Location
varierande
Jätteintresant novell! Man blir nyfiken att få reda på mer om templet och översteprästen!
 
Top