Nekromanti Gör en antagonist...

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Jag mailade en bild på en kompis (han heter Nisse om ni
undrar) till Arvid idag och tyckte den var ganska fin, fast han
ser dock inte ut så på riktigt jag har modifierat honom en
aning - Men allt detta hör inte hit egentligen.

Vad jag tänkte var att de som vill kan kika på bilden och
försöka beskriva personen där och göra till en antagonist i ett
rollspel, helst i en fortlöpande kampanj. Vad har han för motiv
och moral? Vilka färdigheter äger denne person? Vad heter
han?

Ja, ni fattar säkert poängen själva. Ha det så kul i skapandet,
men glöm för allt i världen inte att posta vad ni anser här :gremlaugh:

/Alexander Gyhlesten
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Jag lever för att tjäna

Mmmm, vad bra den där bilden passade till Tribe 8. Jag får helt enkelt ta och göra något med den.

Geroni av Tuscacora
Geroni är bror till Tuscacoras ledare, och därmed en fullfjädrad squat. Han sägs vara en av de snabbaste springarna i Konfederationen, och spelade en betydlig roll i erövrandet av Capal.

Han är dock spritt språngande galen och ägnar sig åt både självtortyr, tortyr och kannibalism. Det sägs att han föredrar barn som offer och sägs även "jaga" dessa i skogen om natten. I Vimary var han länge känd som en ond ande, och folket i Capal fruktar honom fortfarande. Han driver sig egen cell nu, Vildmarkens Ritual, som ägnar sig åt harmoni genom självuppoffring, det vill säga självtortyr och infångandet och torterandet av andra.

Hake: Jag gillar alltid att se hur mina antagonister utvecklas, gärna med hjälp av rollpersonerna. Därför skulle jag vilja att rollpersonerna lärde Geroni att självuppoffring kan vara annat än tortyr. Kanske kan de gå på en jakt på den gemensamma fienden tillsammans (efter de har stridit lite internt, naturligtvis)?

AGI +3, APP -1, BLD +1, CRE +2, FIT +3, PSY -2, STR +1, HEA 0, STA 30, UD 7, AD 8, FW 15, DW 30, ID 60, SS 5.

Athletics 3/+3, Boating 2/0, Combat Sense 2/0, Dodge 3/+3, Firearms 2/+3, Hand-to-hand 2/+3, Human Perception 1/-2, Lore (tortyr) 2/0, Melee 3/+3, Riding 1/-2, Ritual 2/0, Streetwise 1/0

Ritual Eminences: Death, Fury
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Jag lever för att tjäna

Hejsan Morgoth,

Trevligt att någon svarade på inlägget äntligen :gremwink:

Mmmm, vad bra den där bilden passade till Tribe 8. Jag får
helt enkelt ta och göra något med den.


Har aldrig spelat Tribe 8 - Varför passar bilden in där?

Schysst antagonist förresten. Jag ska ge en kopia av det där
till Nisse himself. Då blir han glad som en lärka.

/Alexander Gyhlesten
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Du kan få lite tips som jag själv har tänkt använda mig av i en kommande kampanj. En ekivok härskare i ett rikt och mäktigt land lever ett utsvävande och syndfullt liv. Han förkastar alla gudar och sätter njutningen och självförverkligandet i centrum. Detta kan naturligtvis inte gudarna tolerera. De förstör hans huvudstad och krossar hans imperium. Själv blir han dömd till eviga plågor i ruinerna av staden. Efter några tusen år av plågor lyckas han till en viss del frigöra sig och lockar dit de giriga rollpersonerna. De plundrar raskt sig igenom de spökhärjade ruinerna till de kommer till tronsalen där han finns fjättrad. Hans själ gömmer sig i kroppen på den mest attraktiva manliga människan i gruppen utan att någon vet om det. Precis när han gjort detta kollapsar ruinerna i ett försök att kvarhålla honom och äventyrarna får fly för sina liv.

Nisse(a.k den ekivoke härskaren) kommer gradvis att få mer makt över den kropp han befinner sig i, men till att börja med kommer han bara att kunna kontrollera den under natten. Hans mål är att antingen ta över kroppen helt eller skaffa sig en ny ännu snyggare kropp. I väntan på en kropp hälsar han gärna på hos prostituerade, spelhallar och vinhus. Dock gör han allt för att dölja sin närvaro. Så småningom kommer han att försöka lura iväg rollpersonerna till en person eller plats där han får så mycket makt att han helt kan ta över kroppen. Har han väl lyckats med detta kommer han att försöka ta igen alla de förlustelser som han gått miste om de senaste tusen åren.

Det är inte omöjligt att en representant ifrån gudarna eller de övriga spökena ifrån ruinstaden hjälper eller anliter rollpersonerna för att finna honom igen.

Äventyret är framförallt tänkt att spelas i Eon men idén fungerar säkert i de flesta fantasy-rollspel.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Grattis *skumpakorken flyger*

Grattis Walle till det 30.000:e inlägget på "Rollspel"-forumet. *bjuder på valfri örtdekokt av ödla*

Tillbaka till verkligheten: Du har då tänkt att denna guds förlustelser ska tas ut av en av spelarna (den mest attraktive)? Ska då denna göra detta för att SL ber honom om det eller ska det ske under natten medan han tror att han sover?

/Black Dwarf, som alltid har haft svårt att få sna RP att göra som han vill.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Grattis *skumpakorken flyger*

"Grattis Walle till det 30.000:e inlägget på "Rollspel"-forumet. *bjuder på valfri örtdekokt av ödla*"

Minsann. Det hade jag ingen aning om. Visar väl hur bra koll jag har på saker och ting.

"Tillbaka till verkligheten: Du har då tänkt att denna guds förlustelser ska tas ut av en av spelarna (den mest attraktive)? Ska då denna göra detta för att SL ber honom om det eller ska det ske under natten medan han tror att han sover?"

Tanken är att han inte ska veta om det, åtminstone inte till att börja med. När hans medvetande somnar tar Nisse över. Nisse festar järnet i några timmar och smyger sedan tillbaka till platsen där rollpersonen sov. När rollpersonen vaknar kanske han tycker att han har dålig andedräkt, luktar vin, eventuellt kan han ha början till en könssjukdom om man vill vara riktigt elak. Efter ett tag blir Nisse listigare. Han köper nya kläder som han tar på sig när han tar över kroppen och börjar planera för ett permanent övertagande. Så det är mycket möjligt att rollpersonerna får i uppdrag att bege sig till trollkarlen Gamlegruff via en bulvan som Nisse själv anlitat för några nätter sedan.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
En ekivok härskare?

Men, alltså... en ekivok härskare? Har vi samma definition av ekivok? o_O


Storuggla, tolkar det som underlivsrelaterat
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: En ekivok härskare?

"Men, alltså... en ekivok härskare? Har vi samma definition av ekivok? o_O"

Kanske inte. Låt oss säga att han lever ett utsvävande, hämmningslöst liv där njutning står högst på dagsordningen. Är det bättre?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: En ekivok härskare?

Hm, då hade jag nog sagt depraverad eller dekadent själv, ekivokt får mig att tänka på Elvis se... ^_-
Men ja, då begriper jag till slut. Mums!


Storuggla, förstår allt utom pingviner
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: En ekivok härskare?

Låt oss säga att han lever ett utsvävande, hämmningslöst liv där njutning står högst på dagsordningen.

Då trillar poletten ner. "Ekivok härskare" låter mer som att han drar fräckisar på sin tron och moonar besökande dignitärer. (-:

--
Åke
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: En ekivok härskare?

"Ekivok härskare" låter mer som att han drar fräckisar på
sin tron och moonar besökande dignitärer. (-:


Tja, jag känner ju Nisse så ... näh förresten, det var inget. :gremwink:

/Alexander Gyhlesten
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Och gör sedan en till!

Ah, jag tyckte jag hade också en skiss liggande som jag dock inte hade meilat till någon och jag tyckte isiativet var så skoj att jag också ville se vad jag skulle kunna göra med en gäng forumflummares hjärnor.
(Även om jag är rädd att detta kommer kräva ett snäpp knäppare fantasi)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Lätt!

Nobilis av självförakt och självlögn. Äsch. Det var FÖR lätt, jag kanske återkommer..
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Anorektiker?

Vilken otrevlig bild. Nu ska vi se om jag kan tänka ihop något riktigt otäckt.

Jag kallar henne för Lucretia.
Lucretia har i hela sitt liv varit besatt av skönhet, mestadels sin egen. Redan tidigt ansågs hon vara en enastående skönhet. Hon växte upp i en förmögen adelsfamilj och fick allt hon pekade på. Hon växte upp till en bortskämd och manipulativ ung dam, van att få sin vilja igenom. Männen i hennes omgivning tillbad henne. Hon gifte sig rikt med en av kungens söner, dock inte tronarvingen. Genom manipulation och list drev hon kungens söner i krig mot varandra när kungen dog och såg till att henne make segrade. Priset blev otroligt dyrt för det vanliga folket i riket. En mäktiga häxa förbannade henne så att hennes mörka och förvridna inre även skulle synas på utsidan. Lucretsias skönhet var ett minne blott......

Sedan kan man tänkta sig att för att hon inte helt ska ruttna ihop så kanske hon är tvungen att förtära tre jungfruhjärtan i månanden eller något i den stilen.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hmmm, Kult tror jag.. (udda tolkning kanske?)

Jag tycker att bilden känns som lite Kultaktig..
Personen är en såndär som vet aldeles för mycket av det onda som är bra för honom. Han drivs av sin egna rädsla. han söker ännu mera kunskap för att driva ut det onda. & ju mer han vet desta mer galet blir det..
Ä det så här du menade att du villa ha en beskrivning på bilden ? :gremconfused: :gremconfused:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Den du ser på bilden är ingen mindre än Brior Drachtel. Han var än gång för länge sedan den störste krigaren på jorden, men när hans folk blev utrotat av azorgherna så svor han att han skulle hämnas sitt folk. Han blev så besatt av tanken, att han helt enkelt valde att inte dö, förrens azorgherna var utplånade.

Han letade land och rike runt efter azorgherna, som givetvis hade fått nys om den brutale mannens förehavanden och gjorde allt i sin makt för att stoppa honom.

När Brior en natt red staden Yrglinton så mötte han en liten man och en lång och ståtlig kvinna. De red båda i största hast mot staden Brior just lämnat och när de red förbi så noterade de knappt Brior.

Brior kom till slut fram till Yrglington och uträttade sitt där och när han gick och la sig på kvällen fanns det inte en levande azorgh där. Jo, en fanns det. En man som om inte längre hoppades på något, en man som längtade efter sitt nästa liv och han gjorde nu allt som stod i hans makt för att stoppa den hämndlystne Brior. Han följde Brior genom hela världen och en kväll kom han till slut ikapp Brior. Brior dverkade inte bry sig särskilt mycket om mannen som strövade mot honom. Han såg upp i det vänliga azogh-ansiktet och såg en blick så vänlig att den skulle kunna smälta is. Det var det leendet som fick Brior att tänka efter. Vad var det egentligen han sysslade med? Slakta azogher precis som azogherna hade slaktat hans folk. Han hade ingenting att leva för. Han hade ingen familj och inget sätt att bilda någon. Brior och den vänlige azoghen satt länge och pratade och när gryningen kom så gav de sig tillsammans iväg mot huvudstaden i landet. Hilamark. Där sökte de upp en gladiatorarena och ställde upp i tävlingarna.

Turneringen skulle precis starta och Brior satte skölden på armen och drog sitt långsvärd. Han skulle möta den vänliga azoghen. Minnet av de blodiga strider han upplevt passerade framför ögonen på honom. Inget i världen kunde stoppa honom. Inget. Han var oslagbar, men dock fruktansvärt ensam och han enda vän i livet skulle han möta i en kamp på liv och död...

---

Vann han eller förlorade han? Välj själv...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Barcelona
Re: Och gör sedan en till!

Jag tror på före detta circus-freak som är besatt av hämnd på sina tidigare herrar. Hon kallades för "den fantastiska ap-kvinnan", resultatet av en kvinnas samröre med en stor orangutang på Borneo :gremshocked:. Nu har hon svurit hämnd mot alla människor, som hon ser som fördärvade och utan undantag grymma. Hon har tränat en armé av attackapor som hon använder för att genomdriva sina planer (i en mer högteknologisk kampanj kan det vara robotapor, som hon byggt själv). Oförmögen att umgås med människor är hennes apor det enda sällskap hon har, något som drivit henne djupare och djupare ned i galenskap.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Och gör sedan en till!

(Även om jag är rädd att detta kommer kräva ett snäpp
knäppare fantasi)


Schysst Elin att du delar med dig av så maffiga skisser som
verkligen fick min hjärna att börja arbeta, blev ohyggligt
inspirerad till att göra en egen variant av din skiss. Du fick
just 5 stjärnor av mig. Tummen upp!

Men en antagonist blev det (Till Vampire: The Masquerade):

[ Tsuik O´Harra ]

Livet var som att hoppa över en brant kant och aldrig riktigt
landa, så hon kunde sluta ögonen för gott, för miss O´Harra.
Varje dag var en ny jakt på pengar för det drogmissbruk hon
nästlat sig in i med barnslig naivitet enbart ett par år sedan.
När hon åt senast har hon ingen uppfattning om. Hon bryr
sig inte heller. Mat är en lyx för henne och behovet av föda
kvävs i takt med det bultande begäret efter heroinet hon så
tvunget måste ta för att inte förgås. Varje dag stiger hon upp
på ett nytt ställe i stadens utkanter - ovetandes om vad som
hänt kvällen innan - och någonstans innan kvällen börjat ta
över efter dagen är hennes arma kropp sprängfylld med
narkotiska preparat.

Bakom Kulisserna

Fröken O´Harra är involverad i vampyrernas värld helt
ovetandes om att hon faktiskt är det själv. Hon har
minnesbilder där monster som suger livet ur människor, men
tror själv att det bara är mardrömar odlade ur abstinens.
I själva verket händer något runt henne och hennes ynkliga
liv som kan bli stort. En Toreador Antitribu vid namn Gaiens
har fattat tycke för denna arma individ och förser henne med
droger, i rollen som narkotika-langare i kvarteret där hon håller
till (Tsuik tror bara att hon vaknar upp på ett nytt ställe då
hennes hjärna är mer eller mindre förstörd, i synnerhet
minnescentrat). Gaeins anser att denne människa är skön att
bevittna - Han njuter av hela hennes person, som bara en sann
fotograf kan. Ja, Gaeins var fotograf till yrket medan han
levde, men han har hållt fast vid sitt hantverk efter invigningen
och han har tagit många bilder på sin modell Tsuik O´Harra
under de senaste månaderna. Gaeins aktiviteter har dock inte
gått förbi obemärkt av nattens andra söner och döttrar.
Gaeins packs rivaler inom Sabbaten (Ett pack som går under
namnet Itzchas Bestar) planerar att skada honom indirekt
genom att inviga Tsuik O´Harra, nu ska de bara göra
upp om vem som skall få äran att stampa honom på tårna.

Äventyrsförslag

Kanske är rollpersonerna med i Gaeins pack och vill skydda
deras Ductus favorit modell? Rollpersonerna kan även vara
Camarilla vampyrer som råkar passera den gatan där Gaeins
pack och Itzhachs Bestar duellerar? Möjligheterna är oändliga.

/Alexander Gyhlesten
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Hmmm, Kult tror jag.. (udda tolkning kanske?)

Ä det så här du menade att du villa ha en beskrivning på
bilden ?


På pricken. Släpp lös fantasin lite till, det där lät intressant.

/Alexander Gyhlesten
 
Top