Nekromanti gåtor och klurigheter

han göte

Warrior
hej alla glada! ska påbörja ett nytt äventyr med inspirationer av assasins creed spelen och filmen Da vinci koden så ja kopplingar till religon, vår spelvärlds motsvarighet till Daak, så de ska vara en massa att lösa gåtor och fixa fram information från gamla arkiv och liknande.
någon som har några tips som har spelat något liknande? eller som vet något bra ställe där man kan hitta gåtor som passar sig till eon?

Marukusu

Hero
Det andra äventyret i kampanjen Sylfens Vrede, som jag inte kommer ihåg vad jag heter, utspelar sig till stor del på ett avlägset samorikloster i Västmark och innehåller en hel del ockultism och dunkel religiös symbolik.

Kolla för övrigt in filmen Rosens namn som i mina ögon är en av de bästa thrillers som någonsin gjorts.

Rokan aka Daram

Veteran
Efter att ha klickat på visa-mig-button;

DEN ÄR GRYM!!! K. Ktr:s mysterier är grymt mystiska :gremwink:
Den heter Katres gåtor btw och ger VERKLIGEN valuta för pengarna, har just köpt den och vill som SL bara veta mer och mer.

Som Marukusu säger så innehåller den en hel del gåtor och mysterier, allt från rena anagram till visionslika drömmar och yranden från en sängliggande munk. Check it out!!!