Nekromanti Går det att förstå reglerna ?

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Börjat rita och spawna lite på realistiska scenarion nu.
Här kommer en liten bild som skall följa med.
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Reglerna är lätta att förstå, men rätt o-intuitiva. Vad vinner du på att ha rulla under/minus-på-slaget mekanik istället för en "vanlig" rulla över/plus-på-slaget-mekanik?

Sen är det som tumregel alltid bättre att göra ett spel som funkar asbra till en viss setting, snarare än ett spel som är ok i flera. För att_:
+ Alla som inte är dumma i huvudet kommer tänka "om jag bara byter ut vattnet mot öken och skeppsbygge mot mekaniker kan jag göra om waterwold till ett asfett mad-max lir" och därmed få ett komplett spel plus inspiration till hur man gör ett nytt och ett till och ett till...
+ Alla som är för taffliga eller för lata för att göra det, kommer också vara för taffliga och/eller för lata för att hitta på en bra waterworld-setting till det generiska systemet och kommer således inte få något komplett spel
 
Top