Nekromanti gästabud

Greven

Veteran
Joined
24 Mar 2004
Messages
31
Tjena tjena

Jo jag har tänkt låta mina spelare bli inbjudna till ett gästabud hos den nyvalda jaren av Jarla. men jag behöver lite inspiration om vad som skall hända där. Självklart är stormännen och deras riddare inbjudna och två av rollpersonerna är också riddare så jag hade tänkt mig en tvekamp mellan en av rp:na och en riddare. Med anledning av att någons heder blev förolämpad.

Men som sagt behöver jag lite inspiration. Vad kan leda fram till att antingen rollpersonen eller spelledar personen förolämpar den andra och vad kan mer tänkas hända på gästabudet.
 

Harff

Veteran
Joined
17 May 2005
Messages
33
kärleksdrama, för mycket alkohol, förolämpning mellan avdöda släktingar som ska avgöras, rövarband som härjar i en av rp:nas förläningar som är oehört disciplinerade så det kanske är hyrda legoknektar som försöker få RP:n att se oförmögen till förläningsstyre(se Eddings) annars kan en för snabb avkastning ur sadlen under tornerspelen("fumla" med motståndarens tärningar) resultera i vendetta?

Själv funderar jag en mordhistoria på ett stort gästabud där en nattmara är den skyldige och den är under kontroll från en av gästerna.. mycket långsökt sak, men tja.. har först annat på gång..
 
Top