Nekromanti Fylla...

^ DeXteR ^

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
55
Nån som har några bra regler för hur fulla RP blir och ungefär hur mycket en person kan dricka innan däcknibng och hur mycket sämre opersonen i fråga är på att tex slåss....?
 

Wolfmaster

Warrior
Joined
22 Oct 2000
Messages
209
Location
Karlskrona, Blekinge, Sweden
Vet inte hur det funkr i DoD, men i Viking har de ett sytem som innbär att om man misslyckas med sitt drickaslag, så får man +1T6 på allt man företar sig, eftersom de kör ObT6 system, även sitt nästa drickaslag.Och när man fummlar med sitt drickaslag, vilket blir lättare (att fummla allstå) ju fler T6 man ska slå, så däckar man. Vet inte om du har nån nytta av det..../images/icons/crazy.gif
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Och anpassat till DoD så blir det ungefär såhär:

När man druckit sin dricka slår man ett drickaslag.

Drickaslaget är ett FYS-slag på motståndstabellen. Se följande tabell:

1 öl: Mot 6
1 glas vin: Mot 8
1 lakritsshot: Mot 10
1 red bull & vodka: Mot 12

Misslyckas man får man -2 CL på allt man företar sig (inkl drickaslaget). Detta är kumulativt. Alltså, misslyckas man med tre drickaslag får man -6 i CL på allt man gör, så när man dricker sin fjärde öl har man alltså -6 på drickaslaget också.


Någon som har något att tillägga?
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Slå upp i någon bra bok om hur mycket en vanlig person tål,. I och för sig tål vissa mer och andra mindre, men man kan använda någon bra grundegenskap för att modifiera gränserna, fysik skulle nog passa utmärkt. Om man känner för det kan också ras spela roll, den klassiska machodvärgen brukar tåla långt mer alkohol än en människa. Sedan ger man olika modifikationer på CL för hur gravt berusad man är, säg -5 för medelmåttig berusning, -10 för svår berusning, -15 för extrem och slutligen medvetslöshet och möjligen död om man har halsat tillräckligt mycket på en gång. Jag vet att de ungefärliga gränserna för en persons alkoholtålighet står i min biologibok, de går säkert att hitta lite överallt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
1 öl: Mot 6
1 glas vin: Mot 8
1 lakritsshot: Mot 10
1 red bull & vodka: Mot 12

Någon som har något att tillägga?



Jag har en kort fråga bara. Vart i Trudvang säljer dom red bull & vodka?/images/icons/laugh.gif
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Jag blir förmodligen bannad för att säga det, men det finns nog bara ett bra sätt att komma på detta, och det är egen erfarenhet, lol.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Jag har en kort fråga bara. Vart i Trudvang säljer dom red bull & vodka?"

Sedan när blev lakritsshot vanliga i Trudvang?/images/icons/grin.gif
 
Top