Nekromanti Fyll i...

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Fyllig.. OT

"Det bästa med silvertejp är att..."

...man kan smälta ner den till bestick relativt enkelt.
Ge mig en utstuderat enkel beskrivning om hur det går till.

"Sprallig, lekfylld och hårig är tre saker som beskriver..."

...den största av mina dammråttor. Jag kallar honom för Ludvig.
Ludvig. Hm. Ludvig bör väl möta Genasi och Vundra från Smara. De kan säkert göra riktigt stora gosiga dammungar. :gremsmile:
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tillfällig lösning ( ytterst ot på otforumet)

Har ni märkt att tillfälliga lösningar aldrig blir tillfälliga. Ja, med något smått undantag. Jag menar, trappsteget som fått en urslagen flisa och ytterst snabbt lagats med en liten tejpbit eller liknande ser likadant ut efter fyra år och det är först när trappan byts helt och hållet som den tillfälliga lösningen går ur tiden.

Tillfällig inbundning av rapporten ser likadan ut tre år efter man slutat utbildningen.

Montaget till broderiet, som gjordes i all hast... ja. sex år efteråt ser det likadant ut.

Näe, det finns inga tillfälliga lösningar när det gäller något. Ja, med undantag av när de tillfälliga lagningarna eller sånt gör sönder. Silvertejp kan hålla i tretton, fjorton år om den förvaras utan att utsättas för för mycket sol och vatten... våra boffasvärd från innan vi gifte oss håller fortfarande ihop... och det är tretton år sedan.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
apropå jakttemat

THE HUNTING SONG
Tom Lehrer with orchestra
(Dr. Demento's 25th anniversery tape)

I always will remember
Twas a year ago November
I went out to hunt some deer
On a morning bright and clear
I went and shot the maximum
The game laws would allow
Two game wardens, seven hunters and a cow
I was in no mood to trifle
I took down my trusty rifle
And went out to stalk my prey
What a haul I made that day
I tied them to my fender
And I drove them home somehow
Two game wardens, seven hunters and a cow
The law was very firm it
Took away my permit
The worst punishment I ever endured
It turned out there was a reason
Cows were out of season
And one of the hunters wasn't insured
People ask me how I do it
And I say there's nothing to it
You just stand there looking cute
And when something moves you shoot (BANG!)
And there's ten stuffed heads in my trophy room right now
Two game wardens, seven hunters and a cow
Yes the law was very firm it
Took away my permit
The worst punishment I ever endured
It turned out there was a reason
Cows were out of season
And one of the hunters wasn't insured
People ask me how I do it
And I say there's nothing to it
You just stand there looking cute
And when something moves you shoot (BANG! OW!)
And there's ten stuffed heads in my trophy room right now
Two game wardens, seven hunters
And a pure-bred Guernsey cow!
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Fyllig.. OT

"Det bästa med silvertejp är att..."

...man kan smälta ner den till bestick relativt enkelt.
Ge mig en utstuderat enkel beskrivning om hur det går till.
Enkelt, man tar bort tejpen från silvertejpen. Sedan smälter man ser silvret i färdiga former som liknar knivar, gafflar och skedar. Eller så lyssnar man inte på mig helt enkelt för jag snackar gojja.

- Jocke, komiker med allt för taskig humor.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Awwww... [ant]

"Silvertejp kan hålla i tretton, fjorton år om den förvaras utan att utsättas för för mycket sol och vatten... våra boffasvärd från innan vi gifte oss håller fortfarande ihop... och det är tretton år sedan."

Awwwwww... Ihhh... Det där was the cutest thing ever!

Fram med kärleksboffersvärd!
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
13 (ot så det tjångar)

är siffran att lägga på minnet....

Haha. Firade just 13-årig bröllopsdag i lördags... ja just det den 13:onde Maj. Vi förlovade oss ett halvår innan, den 13:onde september 1992...


Hurba, vad det gäller boffersvärden så - sommaren 1992 var de precis nytillverkade och jag boffrade vildt med pojken/valpen som envisats med att åka den långa vägen från Tokholmen (Stockholm) med buss till Easabro (Edsbro), samt gå de 7.5 km från denna ort till Smara. Tokpojk.

Jag lyckades nocka ner honom med en klockren träff på hakspetsen och där låg han på knä och det var då och där som jag faktiskt såg en möjlig prins i den lilla valpen....

Någon månad senare var jag tillsammans med en härlig man... inte valpen inte och hade det rätt bra. Tills jag blev inbjuden till ett lajv av en gemensam bekant (Mr G, du vet vem). Unge herr Månsson anbefallde att jag och min dåvarande inte skulle höra till samma klan. Ja, han krävde tom att vi skulle stå på olika sidor i "striden". Jag fick däremot valpen som min lians och hemma hos honom smiddes det planer under någon helg...

... någon helg senare hade jag fallit fullkomligt för valpen. Han blev min prins. Jag som aldrig trott mig kunna krossa ett hjärta gjorde det i min dåvarande.

En månad efter krossandet av en ung kung, så hade jag en förlovningsring på min hand. Sex månader senare var prinsen och jag gifta.

Boffervapnen som golvade min valp finns iofs kvar... men de är inte i just form. Silvertejpen är det som håller ihop dem... det enda som håller ihop dem. Ja iofs håller bambun i hop också... Alla vapnen har egna namn. Vad sägs om ett långsvärd (eller bastard om ni vill) vid namn Mörkt Silver och ett litet kortsvärd i grönt och silver vid namn Lycka. Slitna som de är så borde jag hysta iväg dem... men jag har inte hjärta att göra det.

Men såna minnen kan silvertejp väcka. Så silvertejp är väl det viktigaste som finns???

:gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Re: Tillfällig lösning ( ytterst ot på otforumet)

"Har ni märkt att tillfälliga lösningar aldrig blir tillfälliga. Ja, med något smått undantag. Jag menar, trappsteget som fått en urslagen flisa och ytterst snabbt lagats med en liten tejpbit eller liknande ser likadant ut efter fyra år och det är först när trappan byts helt och hållet som den tillfälliga lösningen går ur tiden."
Gäller för rollspelssystem också, i regel.

/Han som tycker detaljer gör svårt att se helheten
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Kärleksboffersvärd-rekord

Fram med kärleksboffersvärd!
Hmmm... vi har också två boffersvärd som är FJORTON år gamla och de ser helt ny(kär)a ut. Silvertejpen är glansig och fin och min innebandyklubbetejp sitter fortfarande kvar på hjaltet och namnger svärdet : Niblick.

Mest är det sonen som leker med dem men de har lite nostalgivärde...

/Magoo, vi firar 16 år tillsammans i år...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Få saker kan få mig så sugen på nudlar som...

...Blade runner.

Det bästa med silvertejp är att...

...det inte lämnar sådana brännmärken på huden som klätterrep gör.

Sprallig, lekfylld och hårig är tre saker som beskriver...

...min kamrat i byxorna.

På första vårdagen brukar jag alltid...

...jubla, dansa och vara odrägligt munter på jobbet.

Det första jag kommer å tänka på när jag hör "bärplockare" är...

...slavarbete.

Jag fattar inte att jag hittar hår på ställen som...

...inuti en vagina.

Om jag var i ett sådant läge i Louvren, så skulle det sista jag skulle göra...

...dissa Mona Lisa för hennes storlek.

Pippifågeln är helt...

...överskattad.
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Få saker kan få mig så sugen på nudlar som porr från asien.

Det bästa med silvertejp är att folk blir inte lika paranoida som av handbojor, big misstake.

Sprallig, lekfylld och hårig är tre saker som beskriver genomsnitts användare på wrnu.

På första vårdagen brukar jag alltid muntra ilsket för mig själv och spela the cruxshadows - Here Comes The Rain Again lite extra högt samtidigt som jag drar ner persiennerna.

Det första jag kommer å tänka på när jag hör "bärplockare" är Fäbojäntan.

Jag fattar inte att jag hittar hår på ställen som under min förhud, långt blont var det också, misstänker att grannarna trainar mig på nätterna.

Om jag var i ett sådant läge i Louvren, så skulle det sista jag skulle göra vara att välta något, är en fattig student och det lär vara kämpigt att ersätta mkt av sakerna där.

Pippifågeln är helt underbar när hon sätter den sidan till.

\marcus som inte var så seriös
 
Top