Nekromanti Fyfan vad jag älskar er! There is no place like...

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
...HOME!

Fyfan vad jag älskar det här forumet! Folk är hyggliga! Folk är kreativa! Folk dissar inte nykomlingar! Folk kan ta ett skämt! Folk skiver inte som när de chattar! Folk är människor! Folk inkluderar oförskämt artiga och vettiga administratörer!

Jag har på senaste tiden letat efter intressanta onlinespel att spela och har därför lurkat runt på en massa forum. Och fyfan i satans helvete vad dessa är nedlusade med omogna, personangripande, gnälliga, långsinta, korkade typer som alla verkar ha skrivit sina inlägg på fyllan och författar alla inlägg som om de chattade (man kan inte skriva you eller eller, man måste skriva u eller lr)... Admins är antagligen snorkiga corporate mudsuckers eller frånvarande losers som låter ett fåtal gamal surdegar från spelets pre-alfa-test dominera forumen med långdragna gräl.

Fyfan vilken jävla underbar känsla att komma hit. Fridens liljor, Sarons rosor och krysantemum i Kapernaum, här är det gott att vara!

Skål tammefan (i Fanta Light, men ändå)!

Erik
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Fyfan vad jag älskar er! There is no place lik

Skål! *Lägger in planer för ett köp av dricka i sommaren*

Nu röstade jag upp den här tråden, men det vara bara för att kolla om man fick XP för det. Det fick man. :gremsmile: Kom igen, kärleksfest! Vi kollar hur många positiva röster vi kan få ihop. Honk if you love the forum!
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Först trodde jag...

... att du driver med oss. Men om jag ska tro dig bokstavligen, vilket jag gärna gör så måste jag ju instämma i den positiva stämningen... (som visserligen kan göras mer positiv, men what the shit)

Love the Rollspel.nu-Forum

Få ställen kan annars ge en engelskatrött rollspelare så mycket respons kring vad för rollspel som kramas igång i det lilla Svedala. För att inte tala om bredden, här hittar man allt från småspelen till de Stora Grabbarnas alster (hm, viss avsaknad av de stora Tjejerna, hm... ) och alla skalas/hyllas i samma hederliga svenska manér. :gremsmile:

Skönt att Olle "Gardener" Johansson en gång i den grå forntiden startade forumet och håller det igång (under den tid som Rollspel.nu existerat har jag hunnit starta och avsluta minst tre forum för svenska rollspelare på olika platser - alla bättre glömda)

Vi får också vara tacksamma för de Old Gamers som faktiskt är aktiva på forumen, de delar med sig av sina visioner och sina erfarenheter på ett mycket trevligt sätt.

Vi måste också rikta ett stort tack till Nykomlingarnas skara, utan dem skulle snart rollspel vara något för gamla Grå Pantrar...

O´Yeeah för forumet.
Hurra för forumet.

:gremsmile:

Eva Florén
(utan minsta ironi.... med massa kärlek och en dubbel dos av passion)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
Re: Först trodde jag...

Stora tjejerna?

Det är väl Tove och Gunilla det, och Tove håller väl till i Fenix-forumet iaf, det är ju 50% av alla som finns, måste väl vara bra mycket mer än det är på pojksidan, procentuellt sett. :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,586
Location
Rissne
Jag haller faktiskt med, tro't eller ej.

Jag ma ha en massa asikter om det har forumet och delar av moderatorkarens agerande i vissa specifika sammanhang, men pa det stora hela ar rollspel.nu en vacker, trevlig plats med ett absolut minimum av sana snorkrakor som brukar forpesta alla andra forum - tidigare trodde jag att det bara handlade om utlandska forum dedikerade at MMORPG's, men pa senare tid har jag sett svenska airsoftforum, bland annat, och varje gang tanker jag: fan vilken tur att rollspel.nu inte ar sant. Fan vad bra vi har det. Folk skriver som folk. Folk beter sig inte som femaringar bara for att man inte haller med varandra. En distinkt avsaknad av den dar riktigt javliga formen av tjurskallighet vissa pa internet brukar pyssla med.

Jag menar, det varsta vi haft pa det har forumet ar ju typ jag, troberg, mekanurg och lokomotiv, och ett par till. Och vi ar generellt ganska snalla typer, och diskussioner aven mellan oss brukar sallan na riktigt till de djup andra forum brukar grotta ner sig i.


Jag kan t.ex inte minnas nar nagon senast kallades n00b har.

Jaja, bristen pa svenska bokstaver pa den har installationen av linux gor mig irriterad, sa jag orkar inte skriva mer.

Men hejja oss!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skål tammefan (i Fanta Light, men ändå)!
Skål på dig åxå Nattugglan !
Nu har jag inte så stor repotoar när det gäller att vara på diverse andra forum.. Trotts att det inimellanåt kan bli lite bitskt här, så gillar jag folket här ändå. Välldigt mycket, till och med !
Är väll just därför man varit kvar här i så många år.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Re: Fyfan vad jag älskar er! There is no place lik

Du är skadad. Men jag önskar jag kände likadant. :gremsmile:
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Fyfan vad jag älskar er! There is no place lik

Yeah, vår första WRNU-fanboi. Korka upp champagnen! :gremwink:

(För att vara lite mer seriös: jag är beredd att hålla med om att detta forum har en överlag bättre stämning än många andra forum och att man tar väl hand om nybörjare, men det är uppenbart att forumet är en mycket större glädjekälla för dig än vad det är för mig :gremwink: )
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Fyfan vad jag älskar er! There is no place lik

Well, om du måste vara neggo, din fegis, tänk på att jag tyckte det var skönt att komma tillbaka efter att ha testat alternativen.

Tänk dig ett wrnu där, säg, du och lokomotiv rök ihop i varje tråd, och ingen säger något från redaktionen. Oavsett vad tråden handlade om. I kid you not.

Erik
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,500
Location
En mälarö
Re: Fyfan vad jag älskar er! There is no place lik

Yeah, vår första WRNU-fanboi. Korka upp champagnen!
Personligen spar jag den tills de första groupisarna börjar dyka upp. :gremcool:

/Anders
 
Top