Nekromanti FV för slp:s?

SID 6.7

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
25
Location
Södertälje
Hej allihopa!

har följt inläggen här på forumet till och från i över ett år, men detta blir mitt första inlägg...
det här kanske har tagits upp tidigare men jag har länge undrat om herrarna (och eventuella damer) hos Neogames har tänkt ut några färdighetsvärden på sina slp:s, särskilt de som är inblandade i Svärdsspelen i Hadarlon, och då särskilt Herr Ivian och Emrynn Losoi...blir det förresten nåt officiellt äventyr
om Svärdsspelen?
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Finns det slp:s och rp:s i Svärdsspel i Hadarlon? Jag trodde det var en roman och inte en äventyrsmodul. Jag tror att det finns färdighetsuppgifter för Herr Ivian någonstans i någon modul. Minns inte vilken. Är det månne A&S?
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Nu när Du säger det så drar jag mig till minnes den här tävlingen som kom strax efter att Svärdsspel i Hadarlon släpptes. En fråga var vad Ryana har för färdighetsvärde i svärd (dvs. i sin stridskonst). Svaren skulle publiceras någon gång för ganska länge sedan, men jag har fortfarande inte sett något. Har jag kanske missat dem? Hur som helst är jag väldigt nyfiken... /images/icons/wink.gif
 

SID 6.7

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
25
Location
Södertälje
Tja Svärdsspel i Hadarlon är visserligen en roman, men Erynn, Ivian och alla de andra existerar uppenbarligen i mundanas rollspelsvärld också eftersom de finns omnända i bl.a Krigarens väg...och om jag då skulle vilja använda mig av de skulle de ju vara slp:s.....det var typ så jag menade....
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Jag tror att det finns färdighetsuppgifter för Herr Ivian någonstans i någon modul. Minns inte vilken. Är det månne A&S?

Färdighetsuppgifter finns inte i någon modul. Däremot finns det några textrader om honom i A&S...
 

Lucifer

Veteran
Joined
24 Sep 2001
Messages
154
Location
Stockholm
Jag skulle också gärna se attribut och FV på de olika hjältarna.
Vet att man skulle kunna göra de själv men det blir lätt att man gör dem för bra eller möjligtvis för dåliga. Känns skönare om nått så kallat proffs skulle gjöra dem.
Jag har för mig att i alla fall Tzorcelan finns bland gratis matrialet på neogames hemsida.
 

Fredrik O

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
16
Vad gäller de här grabbarna så kan du npg ta i rätt så rejält vad gäller FV...

Vi spelade tävlingen med karraktärer vi spelat under hyffsat lång tid och min riddare kom till åttondelsfinal där han blev utslagen av Emryn Lósoi, jag lyckades dock stå emot i 5 rundor... !

Min riddare har FV 24 i riddarträning och 25 i slagsvärd och med tanke på att åtminståne Emryn är en bra bit äldre så borde han ligga nånstans över 30, kanske till och med uppåt 40. De andra kända namnen i tävlingen borde ligga mellan 24 och 32 kanske. Tyvärr så vet jag inte vilka värden vår sl satt på vår motkämpar i tävlingen...men det spelar igentligen ingen större roll.

Om dina spelare är 16 åriga bondpojkar med fv 8 i svärd så har dom inte där att göra... Om dom är äventyrare som lyckats komma upp i 16-18 så kan dom ju alltid lyckas kvala in men ska inte i min mening ha nån möjlighet att vinna tävlingen.

Om dom ligger i ett högre skikt vilket innebär att dom är riktiga proffs på vad dom gör, så ska det också märkas...då ska det finnas en chans att vinna den där tävlingen...det ska inte vara det minsta lätt...men det ska gå...

Sen är det ju inte bara beroende på FV utan också en hel del på vad för slags svärd och vilka tekniker motståndaren använder sig av.

Hoppas detta svammel har rett ut något för dig... 8)
 

bullen

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
152
Location
kaninland
kanske till och med uppåt 40

inte en chans säger jag bara.........30 så är man ju löjligt övermäktig........vet du hur många uppgångsslag i snitt det skulle krävas för att gå upp till 40???? minst 1000....
 

Fredrik O

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
16
Med tanke på att Emryn Lósoi svingat sitt svärd en bra bit längre än vilken människa som helst så tycker jag det låter rätt vettigt...

Han har ju liksom haft några hundra år på sig...
 
Top