Nekromanti Fuzion - Översättning

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Jag undrar om det är ngn som vill hjälpa till mig i mitt nästa projekt, som kommer vara översättningen av regelsystemet Fuzion.

Fuzion är ett jättebra regelsystem (enligt mig iaf) som är relativt generiskt. Det är enkelt, effektivt och ganska snabbt. Det har även ett känt system som kallas för plug-in som älskas (och hatas av en del förstås). Spel som använder sig av Fuzion är t ex Sengoku, Usagi Yojimbo, Bubblegum Crises, Mekton Z (har jag för mig iaf).

För er som känner till det och har erfarenhet av det behöver jag inte förklara det närmare och för er som inte vet vilket system det är så kan jag tipsa om ett par sidor ni kan kolla in för att ladda ner det i. De kommer lite längre ner i meddelandet.

Jag vill få det översatt till svenska av flera anledningar. De största är väl för enkelhetens skull, då nybörjare inte behöver tappa bort sig själva i det engelska språket (min grupp brukar få många nybörjare och jag använder alltid Fuzion numera). Den andra anledningen är att om det kommer finnas på svenska kommer antagligen några eller förhoppningsvis flera använda regelsystemet till att ha som regelbas för deras världar (och på så sätt underlätta mitt liv mkt mer /images/icons/laugh.gif).

Jag bifogar regelsystemet här (det är gratis så det borde inte vara några problem). Det är i .pdf fil och 216 kb stor.

Om ngn är intresserad av att vara med eller har några frågor så är det bara att maila mig (eller skriva här på forumet även om jag föredrar mail): kalcidis@hotmail.com

Några intressanta adresser:
www.thefuze.net www.tufw.net www.me...ha.com/~conkle/fuzion/index.html mvh /joakim kalcidis

Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat
 
Top