Nekromanti Fuska på tentan 1-2-3

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
När jag gick till skolan igår gick mina tankar i dessa banor:Skolan suger/Tänk om man kunde allt/Biosoft/NMX-CP med Biosoftanslutning/Mod med FN 15/Eureka!Sådär, jag hade funnit det. Tyvärr så finns varken NMX-CP eller Biosofts, och även om de hade funnits, så hade det varit lite väl dyrt, 551 000 kr i nuläget/images/icons/sick.gif. Men iden fick mig att fundera. Är det någon annan som tänkt på detta? Det skulle ju vara världens grej på universitetet (om nån har råd vill säga), för jag kan inte tänka mig att lärarna går runt med detektorer under provet/images/icons/laugh.gif!Det skulle nog fungera åt andra hållet också, en lärare som tappat trån kan bara bläddra lite i pallet så kommer han rätt igen! (Hmmm... En sån karaktär ska jag göra!)Synpunkter?
 

Demiurg

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
206
Location
Malmö
Den som inte har så mycket stålar kan ju nöja sig med en interndator med NationalEncyklopedin på eller så. Eller kanske en uppkoppling så kan man kolla svaren på frågorna online istället.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Klart tentavakten skulle kolla det.

Undrar hur undervisningen år 2059 går till egenteligen, någon som har en idé?

/Seinet Wintermute - Skall vila lite nu efter skolan...
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Jorå.Men jag fuskar inte heller. Det jag säger är bara att det finns gott om oskruplösa typer som kan gå hur långt som helst (hur fan stavas det?) för att få bra betyg.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Jo, det är lite intressant att fundera över. Räknas det som fusk egentligen? Det är ju inte så att man bara kan svaren på själva frågorna i förväg utan man måste ju kunna hela ämnet. Så egentligen så borde de väl inte bry sig - huvudsaken är att studenterna behärskar det som de är där för att lära sig.

Men å andra sidan så skulle det ju gå att plocka ut Biosoften igen, och därmed ha fått en Universitetsexamen utan att kunna någonting...

Det är svåra frågor... Men jag skulle gissa på att det är så här. På mindre universitet så bryr de sig inte - de har en liberal syn på det hela. Men de gamla, fina universiteten vill hålla upp sitt rykte och tolererar inte någon typ av cybertech.

/Emil
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Det kan mycket väl vara så, fast och andra sidan kan tentamen som kunskapsprov ha ersatts med annat. Fast om det är som du skriver så kan det ju även vara så att de stora forskningsbolagen inom vissa områden inte anställer folk med cybertech, det kan ju vara en av nackdelarna med cybertech, att den inte godkänns av vissa arbetsgivare.

/Seinet Wintermute - Tipsar alla om den underbara duon Blackmore's Night och då speciellt låten Firest At Midnight som han lyssnar på just nu och njuter av Candice Nights vackra röst
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Säger bara: "Cybertechscanner".

Har för mig att folk med cybertech lite allmänt är förtryckta, och att folk brukar ha ganska förutfattade meningar om "halvrobotar".

*njuter av en annan vacker röst*
 

Deminus

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
95
Location
Umeå
Mycket effektivare att smälla av en EMP bomb några minuter in i tentan och skicka ut dom som verkar ha drabbats av en lobotimering /images/icons/wink.gif
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Hmm, det är ju ett alternativ *ler*

/Seinet Wintermute - Lyssnar på Helloween just nu
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Jo, men det skulle väl vara lite facistiskt mot de som har proteser i Cybertech... Hmm, lärarmobbning (lärare mobbar elever):Bom!(EMP-bomb)Elev: Ajdå... Magistern, jag har fått kramp i hela armen!Magister: Larva dig inte *skrock*/images/icons/smile.gif
 
Top